پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به دولت؛اختصاص یارانه برای صادرات گوشت مرغ و لبنیات

پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به دولت؛اختصاص یارانه برای صادرات گوشت مرغ و لبنیات
معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص یارانه صادراتی برای گوشت مرغ و لبنیات خبر داد.
به گزارش ITPNews به نقل از روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام،عبدالمهدی بخشنده با اشاره به اینکه کشور در زمینه تولید پروتئین های دامی خودکفاست ، گفت: در حوزه تولید گوشت مرغ باید برای صادرات این محصول به بازارهای منطقه ای و جهانی برنامه ریزی کنیم و برای رقابت پذیری این محصول در بازار صادراتی مبلغی یارانه به دولت پیشنهاد شده است که پس از تصویب ابلاغ و اجرا می شود.
وی افزود: برای رفع مشکل دامداران و رونق صادرات نیز مبلغی را به عنوان یارانه صادراتی پیشنهاد کردیم که وزیر جهاد کشاورزی برای تصویب آن در دولت در حال پیگیری است.
معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چنانچه اختصاص یارانه صادراتی به لبنیات و محصولات دامی در دولت تصویب شود کمک بزرگی به دامداران خواهد بود تا از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر به آنها جلوگیری شود.
بخشنده افزود: سال گذشته 500 تا 600 میلیون دلار محصولات لبنی صادر شد اما با افزایش قیمت ها و دستمزدها تولید کنندگان و صادر کنندگان با مشکلات مواجه شدند.
وی تاکید کرد: یارانه صادراتی در بیشتر کشورهای جهان به منظور حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت می شود بنابراین در صورت تصویب کمکی برای دامداران است.
معاون امور اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت : عدد نهایی یارانه صادراتی گوشت مرغ و لبنیات پس از تصویب در هیئت دولت اعلام و ابلاغ می شود
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۲/۲۱

    خدا را شکر گویا کورسویی از وجدان،عقل،اندیشه و ... در برخی از مسئولین وجود دارد.پس از دو سال خسارت و زمینگیرشدن مرغداران و فساد حاکم در پشتیبانیها و اتحادیهها برای دزدی و خیانت به تولید کنندگان به شکلی که تولید کننده فقط با رشوه و التماس روزی هزار عدد مرغ مجاز بودم تحویل شرکت پشتیبانی بده ولی دلال یک شبه یک سالان چند هزاری را خالی میکرد تا با مرغی که کیلوی 300 تا 400 تومان گاهی کمتر خریده بود، سودش بین اتحادیهها و برخی در پشتیبانی تقسیم بشه. ولی اگر یارانه مستقیم به صادرات داده بشه شاید کمتر فساد

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۵/۰۲/۲۱

    دو ساله داریم ضرر میدیم داریم داد میزنیم هوار میکشیم که ای دولت داریم بدبخت میشیم اقایون تازه میخوان پیشنهاد بدن.به به عجب مدیران با کفایتی. اقاجان بگو چرا امریکا و شرکاش تا الان به ما حمله نکردن چون ما مدیران با کفایتو لایقی داریم که از درون بی هیچ هزینه ای دارن فاتحه ملت و مملکت رو میخونند. شماها اگه عرضه دارید برید جلو دلال بازیو بگیرید.اگه شرف دارید حق حسابی که از رانتو دلال بازی میاد تو جیبتونو نگیرید

    پاسخ...
  •  

    بنده خدا گفت : ۹۵/۰۲/۲۲

    وقتی هیچ کشوری حاضر نیست تولیدات مرغ ما را بخرد یارانه صادراتی چه دردی را دوا میکند جز اینکه باعث ایجاد رانت و فساد جدیدی میشود.
    بهتر نیست این مبلغی که میخواهیم به صادرات یارانه بدهیم صرف تحریک تقاضای داخل بکنیم تا برخی از هموطنان خودمان که ممکن است سالی دوبار هم مرغ نخورند به نان و نوائی برسندٍ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com