پیشنهاد ذخیره‌سازی گوشت و مرغ در آستانه محرم

پیشنهاد ذخیره‌سازی گوشت و مرغ در آستانه محرم
از آنجا که ثبات لازم در بخش نهاده‌های دام و طیور وجود ندارد، امکان افزایش قیمت گوشت و مرغ وجود دارد، لذا دولت باید ذخیره‌سازی این دو کالای استراتژیک را آغاز کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر به‌علت افزایش تقاضا، رشد قیمت‌ها آغاز می‌شود و از آنجا که در سال جاری تکلیف نهاده‌های طیور مشخص نشده است، ضریب افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای است که دولت باید ذخیره‌سازی را آغاز کند.
حبیب برومند افزود: تکلیف دو میلیارد دلار جهت ترخیص نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی هنوز مشخص نشده، این در حالی است که شرایط تأمین گوشت و مرغ کشور به‌گونه‌ای است که ورود دولت در این حوزه اجباری است.
وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته، علاوه بر عدم تخصیص ارز جهت ترخیص محموله‌های کشتی حامل خوراک طیور، سایر هزینه‌های جانبی هم منجر به افزایش چندبرابری قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ شده است.
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات گوشت یخی و مرغ چاره‌ساز نیست و دولت باید با استفاده از تدابیر تشکل‌های فعال در این حوزه نسبت به تنظیم بازار اقدام کند.
برومند با اشاره به جلسات تنظیم بازار تصریح کرد: هنوز تکلیف افزایش قیمت شیر روشن نشده، اما به‌نظر می‌رسد این ستاد باید هرچه سریع‌تر در آستانه ماه محرم برای شروع ذخیره‌سازی اقدام کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com