پیشنهاد تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تهیه نهاده‌های دامی

پیشنهاد تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تهیه نهاده‌های دامی
پیشنهاد اتحادیه دامداران مبنی بر تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی دولت از محل وجوه اداره شده به منظور تهیه نهاده‌های دامی، هفته آینده در کمیته تنظیم بازار ارزیابی می‌شود.
ایلنا: رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر تعیین نرخ شیر خام ۶۳۰ تومانی عنوان کرد: براساس آخرین آنالیز قیمتی صورت گرفته توسط دامداران، قیمت تولید شیر خام باید چیزی در حدود ۷۵۶ تومان تعیین می‌شد.
سعید سلطانی سروستانی ضمن تاکید بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: به دنبال نوسانات نرخ ارز، قیمت برخی نهاده‌های دامی وارداتی تا حدود ۷۰ درصد افزایش یافت که این میزان افزایش به صورت مستقیم بر قیمت تمام شده شیر خام نیز تاثیر می‌گذارد. برهمین اساس آنالیز قیمتی مورد نظر دامداران برای شیر رقمی بیش از ۶۳۰ تومان بود.
وی با اشاره به اینکه نرخ اولیه تعیین شده برای شیر خام در جلسه استانداری تهران ۶۵۰ تومان بود، افزود: طبق پیشنهاد اولیه استانداری تهران مقرر شد شیر خام با بار میکروبی یک میلیون و چربی ۲/۳ درصد در درب دامداری به فروش برسد اما پس از تصویب این نرخ، معاون اول رئیس جمهور در جلسه حضور یافته و با کسر ۲۰۰ تومان، نرخ را روی ۶۳۰ تومان اعلام کرد.
سروستانی در این خصوص ادامه داد: در قبال پذیرش این نرخ از سوی دامداران پیشنهادی مبنی بر ارائه اعتبارات ارزی و ریالی از سوی دولت برای تهیه خوراک دام وارداتی از محل وجوه اداره شده مطرح شد.
به گفته وی؛ برمبنای این امر، پیشنهاد شد دولت اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای واردات نهاده‌های دامی به دامداران تخصیص دهد. علاوه بر این ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به منظور خرید تضمینی خوراک دام از داخل کشور نیز در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد. این پیشنهادات قرار است ظرف هفته آینده در ستاد تنظیم بازار مورد ارزیابی قرار گرفته و تصمیم نهایی در خصوص آن اخذ شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com