پیشرفته‌ترین مرغداری صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد

پیشرفته‌ترین مرغداری صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذرباجان‌شرقی گفت: پیشرفته‌ترین مرغداری صنعتی کشور با ظرفیت دو میلیون قطعه در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.
مسعود محمدیان پیش‌ازظهر امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان شبستر به منظور بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی این شهرستان، از روند پیشرفت فیزیکی بزرگ‌ترین واحد مرغداری مرغ تخمگذار صنعتی کشور واقع در کشت و صنعت آذربایجان‌شرقی بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های استان در تولید تمام محصولات کشاورزی، گفت: استفاده مدیریت‌یافته از منابع تولید، استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی در دنیا و افزایش آگاهی و دانش بهره‌برداران می‌تواند در زمان پیش‌بینی شده اهداف تعریفی را برای تحقق توسعه پایدار در این بخش محقق سازد.
محمدیان تصریح کرد: این امر آینده روشنی را برای این بخش مهم اقتصادی در توسعه فعالیت‌های خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی متصور ساخته است.
وی تاکید کرد: مرغداری مرغ تخمگذار، متعلق به شرکت کشت و صنعت آذربایجان خاوری واقع در شهرستان شبستر از توابع آذربایجان‌شرقی، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مرغداری صنعتی کشور است که به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و هر دوره، قابلیت پرورش دو میلیون قطعه مرغ تخمگذار و 500 هزار قطعه پولت را داراست.
محمدیان گفت: با بهره‌گیری از سیستم قفس‌های هفت ردیفه تمام اتوماتیک در حداقل فضای ممکن، توان تولید و راندمان بالایی ایجاد می‌شود و در مصرف سوخت نیز مدیریت بهینه بسیار چشمگیری را ارائه می‌دهد.
محمدیان تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی شش کارخانه جنبی شامل کارخانه خوراک دام و طیور، فرآوری تخم‌مرغ، تولید کودآلی، فرآوری گوشت مرغ، تولید سوسیس و کالباس و ایجاد کشتارگاه صنعتی با هزینه‌کرد 400 میلیارد ریال، این واحد کشت و صنعت را در ردیف بزرگ‌ترین واحدهای تولید صنعتی محصولات کشاورزی در کشور قرار داده است.
وی افزود: با آغاز به کار این واحد تولیدی طی یک ماه آتی، ظرفیت واحدهای مرغداری مرغ تخمگذار استان به 9.8 میلیون قطعه افزایش خواهد یافت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com