پیش سرکردن گوشت قرمز، بهانه ای به دست دلالان برای افزایش قیمت

پیش سرکردن گوشت قرمز، بهانه ای به دست دلالان برای افزایش قیمت
افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه های اخیر سبب حذف این منبع تامین پروتئین از سبد غذایی بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه شده است. اجرای طرح پیش سرد کردن گوشت قرمز از سوی دامپزشکی به بهانه جلوگیری از انتقال بیماری و بهبود در سلامت گوشت قرمزعرضه شده در بازار، بنظر درست و منطقی می آید اما این نگرانی را به وجود آورده است که اجرای این طرح قیمت این کالای اساسی را بیش از گذشته افزایش داده و امکان دسترسی به این منبع پروتئینی ضروری را برای بیشتر افراد جامعه محدودتر نماید.
سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با ITPNews، در خصوص تاثیرات اجرای این طرح بر قیمت گوشت قرمز می گوید: اجرای این طرح به تنهایی تاثیر چندانی در افزایش قیمت گوشت در بازار نخواهد داشت و این افزایش قیمت زمانی اتفاق خواهد افتاد که برخی بخواهند از این شرایط به نفع خود استفاده و اجرای پیش سرد کردن گوشت قرمز را بهانه ای برای افزایش سود خود نمایند.
وی ادامه داد: این افراد همان دلالانی هستند که از خروج دام از دامداری تا رسیدن گوشت قزمز به دست مصرف کننده بیش از 50 درصد سود می برند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: با رکودی که اکنون در بازار گوشت قرمز وجود دارد و کاهش توان خرید مردم، مسئولین باید هر چه سریعتر به دنبال اقدامات جدی برای حذف دلالان از بازار بوده و در اجرای طرح ها دقت و نظارت کافی را داشته باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com