پیش بینی قیمتی وزارت بازرگانی واقع بینانه نیست

پیش بینی قیمتی وزارت بازرگانی واقع بینانه نیست

دبیر انجمن مرغداران گوشتی گفت: پیش بینی قیمت های تمام شده از سوی وزارت بازرگانی به هیچ وجه با واقعیات موجود همخوانی ندارد.دکتر علی آذروش، در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حالی که قیمت تمام شده مرغ بیش از 2100 تومان است، وزارت بازرگانی هزینه تولید را 1700 تومان اعلام می کند.
وی افزود: این وزارتخانه با در نظر گرفتن 10 درصد سود برای تولیدکننده قیمت خرید تضمینی را 1900 تومان اعلام کرده است.آذروش تصریح کرد: اگر چه قیمت تضمینی اعلام شده در بازار اجرا نمی شود، اما از نظر روانی بر بازار تاثیر خواهد داشت.
وی با اشاره به قیمت هر کیلو دان، خاطر نشان ساخت: قیمت هر کیلو دان 520-510 تومان بوده و حدود 2 کیلو و 150 گرم دان برای تولید هر کیلو مرغ زنده مصرف می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت جوجه زنده حدود 1200 تومان بوده و اگر از هر جوجه زنده 2 کیلوگرم گوشت تولید شود، به ازای هر کیلو مرغ حدود 600 تومان برای جوجه پرداخت می شود.
وی گفت: بر اساس استانداردهای وزارت کار به طور میانگین ماهانه 505 هزار تومان هزینه های کارگری اعم از حقوق، مزایا، پاداش و غیره پرداخت می شود که 140-130 تومان هزینه برای تولید هر کیلو مرغ را به همراه دارد.
آذروش هزینه واکسن، درمان و پیشگیری برای تولید هر کیلو مرغ را 120-110 تومان اعلام کرد و افزود: حدود 100-80 تومان نیز صرف هزینه های نگهداری، بازسازی سالن و غیره می شود.
وی اظهار داشت: به ازای تولید هر کیلو مرغ حدود 70 تومان نیز هزینه های سوخت و غیره در واحدهای مرغداری صرف می شود.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی ادامه داد: مجموع هزینه های یاد شده به اضافه 5-4 درصد تلفات واحدهای مرغداری بر اساس استانداردهای جهانی، قیمت تمام شده ای معادل 2120-2110 تومان را رقم می زند.
وی گفت: اگر 10 درصد حاشیه سود برای تولیدکنندگان در نظر بگیریم، بایستی مرغ به قیمت 2300 تومان به بازار عرضه شود.
آذروش تاکید کرد: پافشاری وزارت بازرگانی بر قیمت های تضمینی غیرمتعارف اعلام شده منجر به حذف تولید داخلی می شود.
وی اذعان داشت: در شرایطی که تمام هزینه های ناشی از افزایش قیمت های تضمینی، هزینه های کارگری و غیره به دوش تولیدکننده است، چرا دولت از گران تمام شدن تولید ابراز نگرانی می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com