پیش بینی تولید بیش از 717 هزار تن شیر خام در مازندران

پیش بینی تولید بیش از 717 هزار تن شیر خام در مازندران

سالیانه 680 هزار تن شیر خام در مازندران تولید می شود و پیش بینی می شود بیش از 717 هزار تن محصول تولید شود.
به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، معاون بهبود تولیدات دامی درخصوص تولیدات بخش کشاورزی مازندران در این باره گفت: سالیانه حدود 680 هزار تن شیر خام در مازندران تولید می شود.
حسین نگهدار با بیان اینکه پیش بینی می شود این میزان در سال 88 به بیش از 717 هزار تن برسد، افزود: در هفت ماهه نخست امسال بیش از 418 هزار تن شیر تولید شد مازندران پس از هشت میلیون واحد دامی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش طیور ظرفیت جوجه ریزی سالیانه بیش از 26 میلیون قطعه جوجه است که بیش از 168 هزار تن گوشت سفید پارسال در مازندران تولید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی گفت: مازندران مقام نخست تولید جوجه یک روزه گوشتی کشور به ظرفیت بیش از 280 میلیون قطعه در سال را دارد.
وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار عمرانی و کمبود منابع بانکی در زمینه سرمایه گذاری، نوسان قیمت نهاده ها و محصولات دامی، نبود اطلاعات جامع پیرامون جمعیت دام و طیور مازندران و کشور، پایین بودن ظرفیت تولید در واحدهای سنتی و استفاده نکردن از کارشناسان متخصص از مشکلات پیش روی تولید محصولات دامی استان است.
او به نارسایی برنامه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی و ترویجی برای پاسخگویی به نیاز واقعی زیربخشهای امور دامی عنوان کرد.
وی همچنین تصریح کرد: اختصاص اعتبار تسهیلات بانکی سرمایه ای و سرمایه در گردش کوتاه و بلندمدت، تدوین آیین نامه اجرایی نظام جامع دامپروری، افزایش امنیت سرمایه گذاری با افزایش تعهد بیمه ای، تعیین قیمت خرید تضمینی با توجه به هزینه تولید و کم کردن اثر واسطه گران ضروری است.
او با تاکید بر رفع مشکل تنظیم بازار محصوات دامی و افزایش ضایعات و کاهش زمان نگهداری محصولات افزود: توسعه مشارکت تشکلهای غیردولتی از دیگر راهکارهای پیشنهادی در افزایش تولید محصولات دامی است.
نگهدار خواستار تامین 400 میلیون ریال اعتبار عمرانی به منظور استفاده بهینه از صنایع غذایی و اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ساخت سیلو شد./
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com