پیش بینی افزایش قیمت شیر و گوشت

پیش بینی افزایش قیمت  شیر و گوشت

ایلنا- عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام کشور گفت: واردات بی‌رویه دام زنده و گوشت گرم از ارمنستان نه تنها بازار گوشت را به تعادل بازنگردانده است بلکه موجب افزایش قیمت شیر دربازار بحران‌زده آن شده است.
احمد مقدسی افزود: با وجود اینگونه تمهیدات بار دیگر باید شاهد افزایش قیمت گوشت و فرآورده‌های شیر در سه ماه آینده باشیم.
وی تصریح کرد: حجم بالای واردات بی‌رویه شیر خشک در دو سال گذشته موجب شده است تا تولیدکنندگان شیر بیش از پیش دچار بحران شده و به اجبار حدود 20تا 30 درصد از دام‌های مولد خود را به کشتارگاه عرضه کنند.
وی تصریح کرد: کارخانه‌داران نیز با دپو کردن شیرخشک‌هایی که از سال‌های گذشته خریداری کرده‌اند هیچگونه تمایلی برای خرید شیر خام ندارند.
به گفته وی واردات بی‌رویه دام زنده و گوشت گرم برای تنظیم بازارگوشت نیز در این میان موجب شده است تا تولید کنندگان بیش از پیش متضرر شوند.
عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام کشور افزایش قیمت گوشت قرمز را در شرایطی که عرضه آن در بازار بیش از تقاضا است مبهم توصیف‌کرد و اظهار داشت: در سال گذشته هر لاشه گوشت دام زنده به مصرف‌کنندگان 7 هزار تومان به فروشندگان فروخته می‌شد و آنها نیز به قیمت 9 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌کردند، این در حالی است که در سال جاری نیز هر لاشه گوشت دام زنده با همین قیمت به بازار عرضه می‌شود اما مصرف‌کنندگان آن را تا حدود 16 هزار تومان به ازای هر کیلو می‌خرند.
مقدسی با بیان این اظهارات عامل اصلی گرانی گوشت و تاثیر منفی آن بر روند بازار شیر خام را کاهش عرضه ندانست و علت گرانی را در موضوعات دیگر می‌داند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com