پیش بینی افزایش بیش از 20 هزار تن تولید گوشت طیور در سال جاری

پیش بینی افزایش بیش از 20 هزار تن تولید گوشت طیور در سال جاری

معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان یزد، از افزایش 20 هزار تنی گوشت طیور در استان در سال‌جاری خبر داد.
مهندس ثقفی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته 38 هزار و 745 تن انواع مختلف گوشت طیور در استان یزد تولید شده که در پیش بینی می‌شود در سال‌جاری با افزایش بیش از 20 هزار تن به 59 هزار و 584 تن خواهد رسید.
وی با بیان این‌که ‌اولین و بزرگترین واحد پرورش صنعتی کبک کشور نیز در یزد فعالیت دارد، عنوان کرد: بیش از 95 درصد از تولیدات کبک در استان نیز مازاد مصرف و به خارج از استان و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
ثقفی با اشاره به پرورش 57 هزار قطعه کبک در یزد، تاکید کرد: سال گذشته بیش از 69 تن گوشت کبک در یزد تولید شد.
معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از گوشت بلدرچین تولید استان یزد به خارج از استان صادر می‌شود. استان‌های تهران، فارس، اصفهان و کرمان عمده‌ترین مصرف کنندگان گوشت بلدرچین یزد هستند.
وی با اشاره به پرورش 968 هزار قطعه بلدرچین در استان، تصریح کرد: سالیانه بیش از 1000 تن گوشت بلدرچین در یزد تولید می‌شود.
ثقفی، همچنین با پیش‌بینی رشد بیش از 2 برابری تولید گوشت بوقلمون در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: تولید گوشت بوقلمون در سال‌جاری به 78 تن خواهد رسید.
وی در زمینه پرورش شترمرغ در استان نیز با پیش‌بینی افزایش 4 برابری تولید گوشت شترمرغ در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، ابراز امیدواری کرد؛ تولید گوشت شترمرغ استان به مرز 67 تن در سالجاری برسد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com