پژوهشکده رویان آماده عرضه جنین های منجمد گاو شیروار به دنیا ست

پژوهشکده رویان آماده عرضه جنین های منجمد گاو شیروار به دنیا ست

دکتر "محمد حسین نصر اصفهانی" هنگام بازدید استاندار اصفهان از پژوهشکده رویان اصفهان افزود: این پژوهشکده موفق به تولید جنین های منجمد گاو شیروار جهت فروش به دامداران داخلی و خارجی با دستیابی به دانش " افزایش شیرواری از طریق انتقال جنین" شده است.
وی اظهار داشت:هر جنین گاو شیروار تولید کشور آمریکا با قیمت دو تا سه هزار دلار به فروش می رسد در حالیکه پژوهشکده رویان موفق به عرضه این جنین گاو به قیمت 300 دلار به دامداران داخلی شده است.
به گفته وی این دستاورد در راستای اجرای طرح افزایش شیرواری حاصل شده است که منجر به درآمدزایی بیشتر و افزایش تولید شیر در بخش دامپروری و دامداری ایران خواهد شد.
رییس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: تولید حیوانات تراریخت جهت تولید داروی TPA به منظور درمان بیماران سکته ای از طریق شبیه سازی یکی دیگر از اهداف و طرح های این پایگاه تحقیقاتی است.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه تولید این دارو در انحصار آمریکا است، افزود: در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح، ایران نیز تا دو سال آینده قادر به تولید این دارو خواهد بود.
این پژوهشگر، حفظ گونه های در حال انقراض از جمله "قوچ قمیشلو" را یکی دیگر از اهداف و برنامه های پژوهشکده رویان اصفهان عنوان کرد و گفت: قوچ قمیشلو تنها گونه قوچ ایرانی ثبت شده در دنیاست که لازم است برای حفظ آن تلاش شود.
به گفته وی برای دستیابی به این هدف از روش شبیه سازی قوچ وحشی در دل گوسفند اهلی استفاده شده است و در صورت عدم بروز مشکلات از جمله شیوع بیماری تب برفکی امید است تا یک ماه آینده اولین مورد تولد حیوانات بین گونه ای را در ایران داشته باشیم.
نصر اصفهانی دیگر اهداف پژوهشکده اصفهان را افزایش کارایی روش های نوین درمان نا باروری از طریق انتخاب بهترین اسپرم و استفاده از سلول های بنیادین در درمان بیماری های صعب العلاج مرتبط با اعصاب مانند MS و قطع نخاعی اعلام کرد.
وی برخی از دستاوردهای مهم پژوهشکده رویان را تولد اولین نوزاد حاصل از انجماد جنین پس از 10 سال، تولید اولین رده سلول های بنیادین انسانی در ایران و خاورمیانه، تولد نوزاد از روش تشخیص ژنتیک قبل از لانه گزینی و تولد اولین گوسفند، بز و گوساله شبیه سازی شده در ایران و خاورمیانه عنوان کرد.
نصر اصفهانی یکی از مهمترین دستاوردهای این پایگاه تحقیقاتی را دستیابی به فناوری تولید سلول های بنیادین القایی به عنوان پنجمین کشور جهان برشمرد و گفت: اولین بانک خون بند ناف نوزاد در ایران و خاورمیانه نیز در اصفهان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه پژوهشکده رویان به تولید اولین رده سلول های مولد انسولین در ایران دست یافته است، افزود: امید است تا پنج سال آینده به اولین مورد درمان سلول های بنیادین برای انسولین دست یابیم.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com