پنجمین نمایشگاه تخصصی دام ، طیور و آبزیان کشور در گیلان افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه تخصصی دام ، طیور و آبزیان کشور در گیلان افتتاح شد
پنجمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور ، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته به آن شامگاه روز دوشنبه با حضور وزیر جهادکشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت افتتاح شد.
معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان اظهار داشت: شرکت های توانمند هشت استان کشور برای بهینه سازی مصرف انرژی و به منظور ارایه و عرضه جدیدترین تجهیزات مرغداری ها برای حضور در این نمایشگاه به گیلان آمدند.
'مجید غلامی' افزود: استان های آذربایجان غربی، شیراز ، اصفهان، مشهد، تهران ، البرز ، گلستان ، مازندران، گیلان و یک شرکت از کشور چین تجهیزات خود را در پنجمین نمایشگاه تخصصی دام ، طیور ، آبزیان ، ادوات کشاورزی و صنایع وابسه به آن در معرض نمایش گذاشته اند.
وی گیلان را یکی از استان های موثر در صنعت طیور کشور دانست و هدف این نمایشگاه را بیان توانمندی های بخش خصوصی در صنعت مرغداری و تبادل نظر گروههای تولید کنندگان ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: 70غرفه در این نمایشگاه تجهیز شده که هر کدام از مرغداری ها می توانند هر شرکتی را انتخاب و با نصب دستگاهها از قبیل تجهیزات اتوماسیون و ایزولاسیون برای تجهیز سامانه های گرمایشی برنامه ریزی کنند.
غلامی اظهار داشت: پیش بینی می شود با آشنایی مرغداران با این تجهیزات و به کار گیری آنها حدود 30درصد در مصرف انرژی در مرغداری های استان صرفه جویی شده و بهره دهی این واحد ها افزایش می یابند.
معاون تولیدات دامی استان گیلان ادامه داد: این نمایشگاه یک حرکت جدید در استان گیلان محسوب می شود و با نصب اینگونه دستگاه ها می توان پرورش تعداد هر پرنده در متر مربع را مشخص و افزایش داد و یا زمینه ارتقای تولید در واحد سطح را فراهم کرد.
وی افزود: زمان این نمایشگاه بیست و یکم تیرماه تا بیست و چهارم تیر ماه مشخص شده بود اما با سفر وزیر جهادکشاورزی و آمادگی شرکت ها، این نمایشگاه نیز یک روز زودتر افتتاح شد.
غلامی خاطرنشان کرد: استان گیلان در صنعت مرغداری یکی از استان های موفق در سطح کشور به شمار می رود و حدود 4/6 درصد گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود و 650 واحد مرغداری در گیلان فعال هستند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com