پنجاه و هشت میلیون کیلوگرم گوشت سفید در خراسان رضوی تولید شد

پنجاه و هشت میلیون کیلوگرم گوشت سفید در خراسان رضوی تولید شد
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان تولید، حاصل ذبح 31 میلیون قطعه طیور است که در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان طی 6 ماهه ابتدای امسال کشتار شده اند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: کشتار طیور در کشتارگاه های استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است و بر اثر اعمال نظارت های بهداشتی قبل و بعد از ذبح، طی مدت یادشده 219 هزار قطعه طیور به وزن 248 هزار کیلوگرم غیربهداشتی تشخیص داده شده و از چرخه مصرف حذف گردیده که غرامت این تعداد نیز به صاحبان آنها پرداخت شده است.
وی افزود: علاوه بر مرغ، ماکیان دیگری از قبیل کبک، بلدرچین، بوقلمون و ... نیز به تعداد 89 هزار قطعه در کشتارگاه های طیور استان ذبح و در بازارهای مصرف به سبد غذایی خانوارها انتقال یافته است.
او با اشاره به نقش گوشت سفید در سبد غذایی زائرین و مجاورین حریم رضوی، تامین سلامت این فرآورده و نظارت بر کشتارگاه های طیور را از مهمترین اقدامات حوزه نظارت دامپزشکی استان دانست و افزود: در جهت تامین سلامت محصولات کشتارگاه های استان، علاوه بر کارشناسان دامپزشکی، ناظرین ذبح شرعی و نیز ذابحین آموزش دیده توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان در کشتارگاه های طیور خراسان رضوی که همگی صنعتی هستند فعالیت دارند تا محصولی بهداشتی و حلال در سفره شهروندان مهیا گردد. مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست تا ضمن خرید فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز، از خرید هرگونه فرآورده از افراد دستفروش خودداری نموده و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و هنگام تهیه دیگر فرآورده ها، از جمله فرآورده های بسته بندی شده به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.دکتر ازغدی پی گیری تقلبات در عرضه مرغ را با توجه به بسته بندی گوشت مرغ و آلایش آن از جمله مزایایی دانست که به ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی کمک شایانی خواهد کرد و تصریح نمود برابر دستورالعمل های دامپزشکی، کلیه مشخصات تولیدکننده و محصول، از قبیل؛ تاریخ تولید، انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی، آدرس کشتارگاه تولید کننده و ... روی بسته ها درج شده است. وی شماره تلفن های 1512 و 6233075  را در جهت دریافت شکایات و پیشنهادها در حوزه فرآورده های خام دامی اعلام و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات در این زمینه، مراتب را از طریق شماره های یادشده و یا از طریق سامانه پیام کوتاه اداره کل به شماره 30001905 اعلام نمایند تا پی گیری های بعدی توسط دامپزشکی استان انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com