پنجاه روحانی بر ذبح شرعی در کشتارهای کشور نظارت می‌کنند

پنجاه روحانی بر ذبح شرعی در کشتارهای کشور نظارت می‌کنند

تحلیل - به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی سلطانی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور روز یک‌شنبه، 27 خرداد ماه در بازدید از کشتارگاه‌های طیور استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور کشور، خواستار به‌کارگیری ابزارهای قانونی مناسب در این زمینه شد.
وی از برنامه‌ریزی سازمان دامپزشکی کشور برای حضور ناظر شرعی بر کشتار خبر داد و گفت: با پیگیری سازمان دامپزشکی، طرح قانونمند نظارت شرعی بر صید و ذبح در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
حجت الاسلام سلطانی با بیان این که هم اکنون در سطح کشور پنجاه ناظر شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور فعالند، خواستار افزایش این ناظران شد و گفت: هم اکنون افزون بر نظارت بهداشتی که به طور مداوم از سوی کارشناسان دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور صورت می‌گیرد، موضوع نظارت شرعی به خاطر حساسیت‌های مردم از اولویت‌های این سازمان در سال 1386 است.
وی تحقق این امر را نیازمند ابزارهای قانونی مورد نیاز دانست و خاطر نشان کرد: در صورت تصویب قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید راه‌کارهای قانونی در اختیار سازمان دامپزشکی قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان این که هم اکنون در سطح ده استان کشور ناظران ثابت شرعی فعالیت دارند، از تلاش‌های اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در این زمینه قدردانی کرد.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه ذبح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com