پشت‌پرده واردات گوشت و برکناری یک مدیر

پشت‌پرده واردات گوشت و برکناری یک مدیر
در حالی‌که قیمت گوشت طی ماه‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بود، برخی فعالان این حوزه همواره موضوع مافیای واردات گوشت و نقش آن را در افزایش قیمتها مطرح می‌کردند.
در این میان برخی مسؤولان نیز به ایجاد اشکال‌هایی متهم شدند؛ اتهام‌هایی که به برکناری هم انجامید، اما حال این پرسش پیش آمده است که آیا اوضاع در این حوزه با تغییر افراد، مثبت خواهد داشت یا تحول‌های ساختاری نیز باید به آن پیوست شود؟
 براساس ادعای برخی فعالان این بخش، شرکت پشتیبانی امور دام که بتازگی مدیریت آن تغییر کرده نقش اصلی را در افزایش قیمت گوشت داشته است.
این شرکت که متولی واردات نهاده‌های دامی به کشور است در مدتی که تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی اداره می‌شد برآوردهایی برای میزان نهاده‌های دامی لازم ارایه می‌داد، اما پس از خروج این شرکت از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر وقت آن پیوسته وزارت جهاد کشاورزی را به کم برآورد کردن نیاز بازار متهم و اعلام می‌کرد علت گرانی گوشت و مرغ در بازار همین موضوع است.
از سوی دیگر مدیریت این شرکت همواره از سوی نهادهای بخش خصوصی به هدایت مافیای گوشت و ایجاد نوسان در بازار متهم می‌شد، تا آنکه هفته گذشته و در جریان عزل و نصب‌های غضنفری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام نیز از این سمت برکنار شد.
به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکتهای اقماری آن توانسته‌اند انحصار واردات گوشت به کشور را در اختیار بگیرند.
این درحالی است که مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام- که بتازگی از سمت خود برکنار شده- معتقد است؛ این شرکت و شرکتهای وابسته به آن هیچ نقشی در واردات گوشت به کشور ندارند.
این اتهام‌زنی‌ها در حالی است که دولت معتقد است رسانه‌ها علیه او جوسازی کرده و منجر به برکناری‌اش شده‌اند.
فضای اتهام‌زنی در جریان افزایش قیمت گوشت بسیار رواج یافت، اما مشخص نیست این اتهامها تا چه اندازه همه‌جانبه‌نگر بوده و قرار است چه کسی به آن رسیدگی کند.
پرسش دیگر این است که آیا برکناری افراد از سمت‌هایشان پایان مسؤولیت آنها یا پایان ماجراست؟
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com