پشتیبانی امور دام تولید مازاد برنیاز بازار را از تولیدکننده خریداری کند

پشتیبانی امور دام تولید مازاد برنیاز بازار را از تولیدکننده خریداری کند

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه از حدود یک هفته پیش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازارهای مصرف به شدت پایین آمده است، افزود: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در بازارهای مصرف تقریبا نسبت به اوایل ماه رمضان حدود 40 درصد کاهش قیمت یافته است.
دکتر علی آذروش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ ‌زنده 1300 تا 1450 تومان است، ادامه داد: این قیمت به شدت برای تولید‌کننده زیان‌آور است و چنانچه این روند سر و سامانی نگیرد تولید ما را در معرض خطر قرار می‌گیرد.
به گفته آذروش قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ برای تولیدکننده 1600 تا 1700 تومان است که با توجه به قیمت‌های موجود تولید‌کنندگان به طور میانگین حدود 20 تومان در هر کیلو زیر قیمت تمام شده تولید خود را عرضه می‌کنند که این قیمت‌ها در نهایت تولیدکننده را تحت شرایط منفی تولید قرار می‌دهد.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: در شرایط موجود باید شرکت پشتیبانی امور دام که مسوول تنظیم برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است با شدت بیشتری وارد عمل شده و تولید مازاد بر نیاز بازار را از تولیدکننده خریداری کند.
وی تصریح کرد: البته پس از دهه اول ماه رمضان طبیعی است که بازارها تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد ولی باید این تاثیر یک دامنه نوسانی داشته باشد که برای تولیدکننده قابل تحمل باشد ولی اکنون نوسان قیمت توان را از تولیدکننده گرفته و در حال حاضر مرغداران از این شرایط بسیار ناراضی هستند.
آذروش خاطرنشان کرد: جوجه مرغ‌هایی که در حال حاضر وارد بازار می‌شوند به بالاترین قیمت بوده و نهاده‌های مورد نیاز نیز با قیمت بالا تهیه شده است بنابراین این شرایط برای تولیدکنندگان مطلوب نیست چراکه تولید‌کنندگان ما عمدتا به دلیل عدم استفاده از تسیهلات بانکی از سیستم بازار استفاده کرده‌اند و متاسفانه ناگزیر هستند نهاده‌های خود را به صورت نقدی تامین کنند بنابراین مقداری هزینه‌های آنها افزایش یافته که این موضوع برای تولیدکنندگان بسیار نگران‌کننده است.

 
کلمات کلیدی پشتيبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com