پشتیبانی امور دام به وزارت کشاورزی ملحق می‎شود

پشتیبانی امور دام به وزارت کشاورزی ملحق می‎شود
نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: با قانون انتزاع وظیفه بخش کشاورزی از صنعت و معدن ارزش افزوده تولیدات بالا می‎رود.
محمدتقی توکلی بیان کرد: در سال گذشته به خاطر وضعیت دوگانگی در بخش وزارت کشاورزی با تولید و صنعت، معدن و تجارت که کار توزیع و تنظیم بازار را بر عهده دارد باعث وضع قانون انتزاع وظیفه بخش کشاورزی از صنعت، معدن و تجارت شد.
وی اضافه کرد: به‎موجب این قانون تمام برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری بر تولید و توزیع محصولات برعهده وزارت کشاورزی قرار گرفته و از حوزه صنعت و معدن خارج می‎شود. در این راستا نیروی انسانی و اعتبارش تعیین شد.
توکلی ادامه داد: با این مصوبه تمام محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی محصول اول از جمله بسته‎بندی، فرآوری و تولید کود شیمیای بر عهده وزارت کشاورزی قرار گرفته که با این کار ارزش افزوده تولیدات بالاتر می‎رود.{tor_sutitle}به‎موجب این قانون تمام برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری بر تولید و توزیع محصولات برعهده وزارت کشاورزی قرار گرفت{/tor_sutitle}
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با انتزاع وظیفه بخش کشاورزی از صنعت و معدن پشتیبانی امور دام به وزارت کشاورزی ملحق می‎شود و مدیرعامل بانک کشاورزی را نیز این وزارت پیشنهاد می‎دهد که البته وزیر اقتصاد حکم او را تأیید می‎کند.
وی اظهار کرد: متأسفانه این قانون توسط دولت یازدهم اجرایی نشد که امید می‎رود در دولت آقای روحانی به اجرا درآید چرا که خلأ این قانون به‎طور جد حس می‎شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: با اجرای این قانون، وزارت کشاورزی می‎تواند مقدار مورد نیاز محصولات خود را تخمین بزند و اگر لازم باشد به کشور وارد کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com