پس از کنجاله سویا؛ معامله آتی ذرت و زعفران هم امسال راه اندازی می‌شود

پس از کنجاله سویا؛ معامله آتی ذرت و زعفران هم امسال راه اندازی می‌شود
سخنگوی بورس کالا از استقبال فعالان صنعت کشاورزی و سرمایه گذاران از قراردادهای آتی کنجاله سویا سخن گفت و افزود: راه اندازی قراردادهای آتی ذرت و زعفران امسال در دستور کار بورس کالا قرار دارد.
به گزارش فارس، حسین پناهیان با بیان اینکه قراردادهای آتی در بورس کالا علاوه بر پوشش ریسک سرمایه گذاری به کشف قیمت شفاف در بازار نقدی کمک می کند ،عنوان کرد: قراردادهای آتی کنجاله سویا یکی از ابزارهای حرفه ای و پوشش ریسک برای کشاورزان و دامپرورانی است که نگرانی از نوسان قیمت تمام شده تولید همواره آنها را آزار داده است.
وی از برنامه ریزی برای راه اندازی قراردادهای آتی دو محصول ذرت و زعفران  در سال جاری خبر داد و گفت : به دلیل برخی مباحث استراتژیک هنوز برای راه اندازی قراردادهای آتی گندم برنامه ای در دستور کار نداریم.
این مقام مسئول در برابر این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به ریسک بالای بازار آتی و در عین حال حضور اشخاص غیر حرفه ای صنعت کشاورزی در بازار قراردادهای آتی چه تمهیداتی برای جلوگیری از متضرر شدن معامله گران و به اصطلاح کال مارجین شدن صورت گرفته است؛ گفت: در حال حاضر در بازار آتی سکه طلا همواره بر مبنای کارگزار محوری بازار راهبری می شود، اما در مورد بازار آتی کنجاله سویا در برای جلوگیر یاز ضرر و زیان احتمالی ضمن اخد تضامین لازم از سوی مشتری از ارایه معاملات اعتباری خودداری می‌شود.
پناهیان از بررسی اوراق گواهی سپرده کالایی بر روی سبد میلگرد در بورس کالا خبر داد و افزود: علاوه بر این کالا در سایر محصولات از جمله شمش فولاد و مس کاتد نیز بررسی هایی در دست اقدام است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com