پرورش مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه یکروزه و ذرت به صرفه نیست

پرورش مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه یکروزه و ذرت به صرفه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با افزایش قیمت جوجه یکروزه و قیمت ذرت پرورش مرغ در استان گلستان به صرفه نیست.
حبیب الله طاشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: مرغداران گلستان از تمام ظرفیت استان برای جوجه ریزی استفاده نمی کنند.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت جوجه یکروزه از یک سو و افزایش قیمت ذرت که در خوراک طیور از آن استفاده می شود از سوی دیگر سبب شده مرغداران از تمام ظرفیت واحدهای پرورش مرغ خود برای جوجه ریزی استفاده نکنند.
طاشی گفت: در استان 577 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی 7 میلیون قطعه در هر دوره فعال است در حالی که هم اکنون فقط دو میلیون و 500 هزار قطعه در این واحدها جوجه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکل پرورش دهندگان مرغ استان، با ارسال نامه ای برای وزیر جهادکشاورزی از وی خواستیم تا به این موضوع رسیدگی کند.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان نیز با انتقاد از این وضع گفت: براساس دستورالعمل کشوری هر قطعه جوجه یکروزه باید 4400 هزار و 4 هزارو 480 ریال فروخته شود اما این جوجه ها هم اکنون در استان با قیمت 5 هزار و 506 هزار ریال در اختیار مرغداران قرار می گیرد.
محمد اورسجی همچنین افزود: نرخ ذرت نیز از کیلویی دوهزار ریال سال گذشته به دوهزار و 850 ریال افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: اگر این مشکل برطرف نشود و نرخ ها کاهش نیاید صنعت مرغداری گلستان دچار بحران می شود.

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com