پرورش بیش از 2 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ گوشتی در خواف

پرورش بیش از 2 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ گوشتی در خواف
رییس شبکه دامپزشکی خواف اظهار داشت، بیش از 2 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ گوشتی طی 10 ماهه نخست سال جاری در مرغداریهای شهرستان خواف پرورش یافته و به بازار مصرف روزانه شده است.
دکتر محمد احمدی گفت: شهرستان خواف با وجود 26 واحد صنعتی فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی ، دارای استعداد بالقوه در این زمینه می باشد و با حمایت های انجام شده از این صنعت، تعداد واحدها در حال افزایش می باشد. بطوری که بیش از 20 واحد دیگر در حال احداث و تجهیز بوده که در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع خواهند کرد.
وی گفت: صنعت مرغداری به علت تولید گوشت ارزان قیمت، جایگاه ویژه ای در کشور دارد و دولت نیز با راهکارهای ویژه ای از جمله اختصاص سوخت یارانه ای، اختصاص بودجه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت پوشش بیمه واحدها، خرید تضمینی مرغ و تلاش برای تأمین نهاده های مورد نیاز، این صنعت را حمایت می کند.
وی افزود: کنترل بهداشتی واحدهای پرورش مرغ در قالب مراقبت فعال و غیر فعال بیماریهای مهمی چون آنفلوانزای فوق حاد، نیوکاسل، برونشیت و گامبرو، نظارت بهداشتی بر روند تولید و فرآورده های محصولات، اجرای برنامه های پیشگیری و واکسیناسیون علیه بیماریهای شایع، کنترل قرنطینه ای حمل و جابجایی در راستای کنترل بیماریها، حذف و معدوم سازی واحدهای دارای تلفات غیر معمول و بالا جهت کنترل بیماری و بسیاری از فعالیت های بهداشتی دیگر توسط شبکه دامپزشکی شهرستان خواف انجام می پذیرد که ثمره آن ایجاد محیطی مناسب برای پرورش مرغ در شهرستان می باشد.
وی گفت: بخش خصوصی دامپزشکی نیز در زمینه واکسیناسیون، تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماریهای طیور فعالیت داشته و دانش فنی خود را در جهت حمایت از این صنعت مهم به کار می گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com