پرهیز از بخشی‌نگری موجب تقویت حلقه‌های زنجیره تامین می‌شود

پرهیز از بخشی‌نگری موجب تقویت حلقه‌های زنجیره تامین می‌شود

وزیر بازرگانی در جمع صاحبان دامداری ،‌صنایع لبنی و اتحادیه های آنها نگرش ملی و پرهیز از بخشی نگری را موجب تقویت حلقه های زنجیره ی تامین دانست .
به گزارش آریا، ‌مهدی غضنفری طی سخنانی با تصریح براین موضوع که حلقه های مختلف زنجیره ی تامین ، تولید ارزش را مدیریت می کنند ،‌ افزود‌: ‌در کنار تمام قواعد شناخته شده بازار باید سه جریان اصلی یعنی اطلاعات ،‌زنجیره ‌لجستیک یا حمل ونقل و روابط میان اجزا و حلقه های مختلف زنجیره مدیریت شود .
به اعتقاد وزیر بازرگانی ،‌ قاعده مدیریت برد – برد فراتر از عرضه و تقاضا بوده و به همین دلیل لازم است برای ایجاد پیوستگی در حلقه های زنجیره تامین در کنار اعمال مدیریت حلقه های مختلف ،‌ مدیریت واحد را تجربه کرد .
وی این موضوع را نیز گفت که باید قواعد بازار را بصورت کامل مورد توجه قرار داد زیرا که بدون همفکری و تعاطی افکار میان دامداران و صنایع لبنی که دو حلقه ی اصلی تولید و صادرات محصولات لبنی هستند ،‌نمی توان به نتیجه ی مطلوب رسید .
وزیر بازرگانی توضیح داد :‌ در صورتی که حلقه های زنجیره تامین در قالب هلدینگ در کنار یکدیگر قرار گیرند ارتباط قوی میان دو گروه تولید و فرآوری ایجاد می‌شود و امکان صادرات هرچه بیشتر نیز فراهم می گردد .
وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به درخواست های مطرح شده در خصوص تقویت حوزه ی صادرات محصولات لبنی گفت :‌ بطور قطع بخش خصوصی در حوزه صنایع لبنی به مراحل بالایی از توانمندی برای تولید رسیده و باید در جهت تقویت صادرات دراین بخش به یاری آنها شتافت .
به گفته وزیر بازرگانی ،‌در صورت کاهش هزینه ها از ابتدا تا انتها زنجیره علاوه بر تامین نیاز داخل می توان در حوزه صادرات نسبت به سایر رقبا پیشی گرفت .
وی این وعده را نیز داد که بزودی و برای حل مشکلات صادرات مواد لبنی نمایندگان دامداران و صنایع لبنی در نشستی با مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران مسائل را بررسی کنند .
دراین نشست همچنین در خصوص سهمیه تلفیقی شیر یارانه ای بحث و گفت وگو شد .
موازی کاری و نیاز به متولی واحد ،‌ایجاد تغییرات در مکانیزم توزیع شیر ،‌افت تولید ،‌تخصیص یارانه صادرات ،‌‌رعایت قانون بازار ،‌ نیاز به نگرش کارشناسی عمیق تر در حوزه شیر در استان ها ،‌تشکیل خانه شیر ،‌تعامل وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی از جمله مسائل و محورهای مطرح شده دراین نشست بود .
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com