پرداخت مطالبات دامداران گزینشی نیست

پرداخت مطالبات دامداران گزینشی نیست
روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال جوابیه‌ای، خبر "پرداخت گزینشی وزارت صنعت در پرداخت مطالبات دامداران" را رد کرد.
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر "پرداخت گزینشی وزارت صنعت در پرداخت مطالبات دامداران" در ایانا (به نقل از وکیل گیلانی، رئیس هیئت‌مدیره مهاد)، جوابیه‌ای به شرح زیر به دفتر این خبرگزاری ارسال کرد که ضمن تشکر از حسن توجه و پیگیری دقیق اخبار این خبرگزاری توسط آن وزارتخانه و فارغ از محتوای ادعای رئیس مرکز مهاد و پاسخ روابط عمومی عین آن را منتشر می‌کنیم:
با سلام و احترام
عطف به خبر "وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرداخت مطالبات دامداران به‌صورت گزینشی عمل کرده و این پول را تنها به حساب برخی از کارخانه‌ها واریز کرده است" منتشره در تاریخ 21 خردادماه 93 جوابیه ذیل ارسال می‌شود. خواهشمند است مقرر فرمایید نسبت به انتشار آن در اسرع وقت اقدام شود.
محمدرضا غفوری
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی
لازم به ذکر است، علت عدم پرداخت بخشی از مطالبات مابه‌التفاوت قیمت شیرخام به دامداران مربوط به چهار ماهه پایانی سال 1392، عدم تخصیص کامل اعتبارات این بخش در وجه وزارت متبوع است. در همین راستا مراتب از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حال پیگیری بوده که به محض تأمین مابقی اعتبار در نظر گرفته شده نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیرخام دامداران کل کشور ازجمله آن استان در سقف اعتبار مصوب (سه‌هزار میلیارد ریال) اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.
گزارش عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها درباره چگونگی و میزان پرداخت مطالبات از طریق کارخانه‌ها به دامداران تاکنون به مراجع ذی‌ربط ارائه شده و هرگونه اظهارنظر درباره پرداخت گزینشی مطالبات فاقد مبنای کارشناسی است.
لازم به ذکر است، در سال جاری با توجه به اجرای قاون تمرکز وظایف بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن، سیاست‌گذاری مربوطه به شیرخام بر عهده وزارتخانه مذکور است.
گفتنی است، مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) مدعی شده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرداخت مطالبات دامداران به‌صورت گزینشی عمل کرده و این پول را تنها به حساب برخی از کارخانه‌ها واریز کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com