پرداخت مرحله دوم مابه التفاوت 300 میلیارد تومانی شیرخام دامداران کشور آغاز شد

پرداخت مرحله دوم مابه التفاوت 300 میلیارد تومانی شیرخام دامداران کشور آغاز شد
پرداخت مرحله دوم مابه التفاوت 300 میلیارد تومانی خرید شیرخام دامداران کشور، آغاز شد.
حسن رکنی، معاون امور بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: پرداخت مرحله دوم پرداخت مابه التفاوت نرخ شیرخام دامداران کشور از همین پنجشنبه با واریز 700 میلیون تومان از سهم دامداران استان لرستان رسما آغاز شد که با توجه به عملیاتی شدن صورتجلسه پرداخت مطالبات دامداران، پرداخت این مطالبات باقیمانده از ابتدای هفته پیش رو در سایر استان ها نیز به حساب دامداران کشور واریز خواهد شد.
رکنی با اعلام این که دولت وجوه این مابه التفاوت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت که متولی  آن بوده، پرداخت کرده است، اظهار امیدواری کرد تا بخش عمده این مطالبات پیش از پایان سال 1392 خورشیدی، بر اساس مستندات و مدارک لازم به حساب تمام دامداران تولیدکننده کشور پرداخت شود.
سیاست جهاد کشاورزی در سال 93؛ واگذاری واردات نهاده ها به تشکل ها
وی که بر اساس حکم اخیر وزیرجهادکشاورزی، رییس هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز شده است، پیرامون سیاست های پشتیبانی امور دام در دوره حضور وی و چراغعلی، مدیرعامل جدید این شرکت تصریح کرد: سیاست وزارت جهادکشاورزی در دولت تدبیر وامید، واگذاری واردات نهاده ها به تشکل های صنفی دام و طیور کشور است که اعضای آن ها مصرف کننده اصلی همین نهاده ها هستند.
رکنی با بیان این که معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی در این راستا و در چارچوب قانون، از تمام اتحادیه های صنفی حوزه دام و طیور حمایت می کند، افزود: در همین جا از تمام اتحادیه ها دعوت می کنیم تا برای سال آینده خودشان اقدام به واردات نهاده های دام وطیور کنند و در صورتی که به حمایت نیز نیاز داشتند، شرکت پشتیبانی امور دام مسوولانه برای کمک به آن ها و تنظیم بازار وارد عمل می شود.
رکنی با بیان این که شرکت پشتیبانی امور دام در سال آینده تنها نقش حمایتی خواهد داشت، افزود: به معنای دیگر، اگر بخش خصوصی در این وادی اقدام به واردات بیش از اندازه نهاده ها کرد، مازاد نهاده وارداتی آن ها را از بازار جمع آوری و در صورت کمبود نهاده در بازارنیز، کسری آن را تامین خواهد کرد.
وی در پایان یادآورشد: با توجه به سیاست دولت یازدهم تصدی گری در حد امکان به بخش خصوصی سپرده خواهد شد تا به تدریج با کم شدن تعداد واسطه ها در بازار، سود مشروع دامداران بیشتر شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com