پرداخت تسهیلات پرورش شترمرغ در گیلان

پرداخت تسهیلات پرورش شترمرغ در گیلان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان از پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد این استان که شترمرغ پرورش می‌دهند خبر داد.
حمیدرضا امیری در جلسه کمیته امداد استان با بیان اینکه در حال حاضر دو طرح آزمایشی پرورش شترمرغ در رضوانشهر و رحمت‌آباد رودبار اجرا شده است، اظهار داشت: میزان درآمدزایی پرورش شترمرغ برای اشتغال خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است.
وی افزود: هر خانوار مددجویی که متقاضی اجرای طرح اشتغال در زمینه صنعت شترمرغ باشد می‌تواند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.
معاون کمیته امداد گیلان میزان متوسط درآمدزایی هر قطعه شترمرغ‌ پرواری در یک دوره شش ماهه را 500 هزار تومان عنوان کرد و گفت: اگر چه پرورش شترمرغ در ایران و گیلان صنعت نوپایی است ولی موفقیت طرح‌های اجرا شده در این زمینه نشانه این است که پرورش شترمرغ با شرایط آب و هوایی گیلان سازگار بوده و پرورش و نگهداری آن با کمترین هزینه امکانپذیر است.
وی افزود: بسیاری از خانوارهای روستایی در اطراف منازل خود زمین‌هایی در قطعات کوچک و خرد در اختیار دارند که کاربری کشاورزی ندارد و می‌توانند تعداد محدودی شترمرغ پرورش داده و میزان درآمد خود را افزایش دهند.
امیری تجهیز تامین فضا و مواد اولیه را از اقدام‌های کمیته امداد برای کمک به پرورش‌دهندگان شترمرغ عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌های آموزشی برای کسب مهارت لازم مددجویان از دیگر اقدام‌های حمایتی کمیته استان در این راستا است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com