پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال تسهیلات سوخت به مرغداری‌های هرمزگان

پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال تسهیلات سوخت به مرغداری‌های هرمزگان
محمد قریشی افزود: از این میزان پرداخت شده، 3 میلیارد و 932 میلیون ریال از طریق سیستم بانکی و920 میلیون ریال از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: برای بروزرسانی تجهیزات در مرغداری‌های استان حدود پنج میلیارد ریال، اختصاص یافته است.
قریشی درخصوص قراردادهای بیمه منعقد شده در واحدهای مرغداری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق قانون، جوجه یک ‌روزه باید توسط مزرعه مرغ مادر بیمه شده و پس از صدور بیمه‌نامه به واحدهای مرغداری ارسال شود، میزان بیمه مطابق با جوجه‌ریزی خواهد بود و در شش ماه اول امسال پنج میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.
این مقام مسوول در ادامه به میزان گوشت تولیدی توسط مرغداری‌های استان اشاره و بیان کرد: در شش ماه اول امسال حدود 7 هزارو500 تن گوشت مرغ تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود700 تن کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به تعداد مرغداری‌های جدید و میزان جوجه‌ریزی سه ماهه سوم احتمال افزایش تولید وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ تا پایان امسال به حدود 17 هزار تن برسد، گفت: با شرایط فعلی حدود 78 درصد نیاز استان تأمین می‌شود.
قریشی در پایان گفت: از نظر ظرفیت ایجاد شده، حدود 4.8 میلیون قطعه در هر دوره پتانسیل وجود دارد که اگر شرایط بازار مناسب باشد حدود 20 هزار تن توان تولید وجود دارد که با این شرایط، احتمال 86 درصد گوشت مرغ مود نیاز استان تامین خواهد شد.
249 واحد مرغداری به ظرفیت 4.8 میلیون قطعه در هر دوره در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 176 واحد جوجه‌ریزی کرده‌اند و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب مابقی نیز جوجه‌ریزی خواهند داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com