پایین بودن تعرفه دامپزشکی از مشکلات اعضای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی

پایین بودن تعرفه دامپزشکی از مشکلات اعضای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پایین بودن میزان تعرفه‌های خدمات دامپزشکی از مهمترین مشکلات اعضای نظام دامپزشکی استان است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی محمود قربان زاده روزشنبه به خبرنگاران اظهارداشت : باوجود تورم ، تعرفه خدمات دامپزشکی ازحدود ‪ ۱۱‬سال قبل تاکنون تغییری نکرده است.
وی عدم احتساب دامپزشکی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و حمایت نکردن از حقوق مسوولان بهداشتی کشتارگاهها، کارخانجات خوراک دام و سایرصنایع وابسته به دامپزشکی را از جمله این مشکلات ذکر کرد.
وی با بیان قطع سهمیه سوخت خودرو اعضای نظام دامپزشکی استان از ابتدای امسال افزود: اختصاص این سهمیه برای مراجعه این افراد به روستاها،دامداری ها و مرغداریها و جلوگیری از افزایش نرخ خدمات دامپزشکی، ضروری است.
وی اعضای وابسته به دامپزشکی این استان در بخش خصوصی را ‪ ۸۵‬نفر و دربخش دولتی ‪ ۸۶‬نفر اعلام کرد.
او گفت: هم‌اکنون پنج داروخانه، ‪ ۱۱‬کلنیک و مرکز واکسیناسیون و یک مرکز آزمایشگاه تشخیص طبی دامپزشکی در این استان فعال است.
وی با بیان اینکه بیش از ‪ ۴۹‬درصد از عوامل بیماری زا در انسان ریشه در عوامل حیوانی دارد،افزود: اغلب بیماری مشترک بین انسان و دام خاصیت واگیری سریع دارد.
وی همچنین تشکیل هیات بدوی و تخلفات صنفی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضا و مرغداریها، تشکیل شرکت تعاونی برای اعضا و اختصاص یک میلیارد و ‪ ۷۹۰‬میلیون ریال وام از صندوق مهر امام رضا (ع) به ‪ ۲۵‬نفر از اعضا را از جمله فعالیتهای شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی ذکر کرد

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com