پاکستان و راه حل جدید این کشور برای کمبود خوراک برای گاو شیری

پاکستان و راه حل جدید این کشور برای کمبود خوراک برای گاو شیری
برای خوراک دهی به گاوهای شیری بر روی ضایعات ذرت و میوه در ایالت پنجاب پاکستان تحقیق هایی صورت گرفته است.
تامین علوفه مناسب برای گاوها در ایالت پنجاب بسیار کم شده است؛ این مشکل در فصل های بارانی شدت بیشتری می گیرد. اما گروه محلی حمایت از صنعت گاوهای شیری در حال مطالعه بر روی پتانسیل ضایعات ذرت و میوه ها است تا بتواند آن ها را جایگزین مواد اولیه خوراک کند و به این ترتیب سطح تولید را بالا نگه دارد.
استفاده از موادی مانند دانه انبه و چوب ذرت برای خوراک دادن به گاوهای شیری محدود شده است که بیشتر آن به دلیل مشکلات عملی در جمع آوری این محصولات از مناطق گوناگون بوده است. اما به گفته دکتر مسعود پرویز، یکی از مشاوران هیئت توسعه دام و طیور پنجاب، این دو محصول در سراسر پاکستان به وفور یافت می شوند.
وی در مصاحبه ای اظهار داشت که این مواد می توانند به شکلی موثر در خوراک حیوانات استفاده شوند.
فقط در ایالت پنجاب، 320 هزار تن انبه برای تولید پالپ (گوشت) آن فرآوری می شود که نیمی از آن پوست و هسته انبه است. جمع آوری این ضایعات از کارخانه های فرآور کاری عملی و اقتصادی است.
محققان همچنین بر روی چوب بلال به عنوان خوراک گاوهای شیری تحقیق می کنند.
  • ضایعات ذرت و میوه می تواند به عنوان علوفه برای گاوهای شیری استفاده شود.
  • ذرت، بعد از گندم و برنج، سومین دانه ای است که در پاکستان کاشت می شود و به گفته دکتر واسع محمد، مدیر ارشد هیئت توسعه دام و طیور پنجاب، تامین چوب بلال کار آسانی است. در حال حاضر از چوب بلال برای ایجاد گرما در کوره ها استفاده می شود و در نتیجه اگر از آن ها به عنوان ماده اولیه خوراک استفاده شود، آلودگی زیست محیطی بسیار کاهش می یابد. دکتر محمد معتقد است که سالانه شش میلیون تن چوب بلال در پاکستان تولید می شود.
    در سال های اخیر، با دو برابر شدن زمین های زراعی بین سال های 1995 و 2015، ذرت در ایالت پنجاب دانه ای بسیار با اهمیت شده است. بهبود انواع ذرت و افزایش تکنیک های مختلف باعث افزایش زمین های زراعت ذرت شده است. ذرت یکی از خوراک های اساسی در صنعت طیور پاکستان است و پروتئینی ارزان و با کیفیت برای مردم پاکستان به حساب می آید.

     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com