پانصد هزار کیلوگرم سبوس گندم وارداتی معدوم شد

پانصد هزار کیلوگرم سبوس گندم وارداتی معدوم شد

با حضور نمایندگانی از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، گمرکات و دادستانی، 500 هزار کیلوگرم سبوس گندم وارداتی معدوم شد.
رئیس قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مقدار گندم معدم شده از طریق ناوگان ریلی از کشور قزاقستان در حال ورود به استان بود که با توجه به بازدید و بررسیهای انجام شده توسط دامپزشکی استان و عدم احراز شرایط بهداشتی لازم معدوم شد.
دکتر هادی فدیشه ای با توجه به اهمیت قرنطینه ها در پیشگیری و جلوگیری از انتقال و گسترش بیماریها و نیز نقش آنها در صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی افزود: از ابتدای امسال و تاکنون، بیش دو هزار و 900 تن انواع فرآورده خام دامی به ارزش 14 میلیون و 600 هزار دلار پس از انجام نظارتهای بهداشتی و صدور مجوزهای لازم توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به سایر نقاط جهان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: مقصد موارد فوق که شامل انواع دام و طیور، خوراک دام و طیور، پشم و... است، کشورهای حاشیه خلیج فارس، اعضای اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورهای آسیایی بوده است.
رئیس قرنطینه دامپزشکی استان، میزان واردات انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور، شامل مواد اولیه خوراک دام و طیور، ابریشم و کرک بزی به استان را در دو ماهه ابتدای امسال بیش از 102 هزار تن دانست و تصریح کرد: این میزان در مقایسه با رقم واردات در مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از 35 هزار تن افزایش را نشان می دهد.
فدیشه ای، نظارت و کنترل ترانزیت فرآورده های دامی را نیز از جمله وظایف این اداره کل برشمرده و در این مورد تاکید کرد: طی مدت یادشده، میزان ترانزیت اینگونه کالاها، شش هزار و 500 تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی بیش از چهار هزار و 800 تن افزایش را با خود به همراه داشته است.
وی ضمن تاکید بر نقش مهم قرنطینه های دامی در کنترل ورود و خروج انواع دام و فرآورده های خام دامی تعداد قرنطینه های استان را 12 مورد برشمرد و ادامه داد: از این تعداد چهار قرنطینه مرزی، شش قرنطینه داخل استانی و دو قرنطینه بین استانی هستند

 
کلمات کلیدی معدوم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com