پاشنه ها را برای نجات صنعت مرغداری بالا زده ام

پاشنه ها را برای نجات صنعت مرغداری بالا زده ام

علی حسینی– ITPNews : دکتر رکنی - معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی - در مراسم آغاز به کار دکتر دارابی، به عنوان رئیس جدید اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ضمن قدردانی از تلاش های مجدانه مهندس مقدم نیا به عنوان یک مجاهد قدیمی، دکتر دارابی را یک انتخاب شایسته برای این پست مهم دانست و ایشان را فردی با سابقه زیاد در خصوص مدیریت سازمان ها اعلام کرد.
دکتر رکنی در متن سخنرانی خود اعلام کرد من یک مرغدار بوده ام و به مشکلات این بخش و معضلات مرغداران اشراف کامل دارم. وی ادامه داد نقطعه ضعف های این صنعت را می شناسم و بخش های سوددهی و ضرر آن را احساس کرده ام.
وی ضمن تاکید بر گرایش مدیریت تولید به سوی زنجیره های تولید، این اصل را مهم ترین تصمیم اساسی خود دانست و اظهار داشت: پاشنه ها را برای نجات صنعت مرغداری بالا کشیده ام و به کمک تمام تشکل ها و تولیدکنندگان لازم دارم.
وی تاکید کرد مدیریت تولید در سیکل چرخه تولید اجتناب ناپذیر است و همه ما با هم باید با تفکر تولید جزیره ای مبارزه کنیم و در ازای آن؛ از سیستم زنجیره تولید - Integration - در زمینه تولیدات صنعت مرغداری ایران بهره ببریم.دکتر رکنی : واردات گوشت مرغ از کشور ترکیه برای ما یک سرشکستی بزرگ است
وی ادامه داد: باید برای صادرات تفکر صادراتی داشت، نمی توان به بازار منطقه نگاه کرد و مرغ سه کیلویی تولید کرد، وی گفت : عطش درخواست در منطقه وجود دارد اما مرغ های زیر دوکیلو با کیفیت عالی مد نظر منطقه می باشد که تولید این فرهنگ باید از کشتارگاه ها آغاز شود و حال اگر کشتارگاه ها از این موضوع استقبال نمی کنند، پس زنجیره تولید در این نقطه به فریاد اقتصاد ما می رسد، بنابراین ما خودمان در چرخه تولید و اقتصاد خودمان، آن چیزی را تولید می کنیم که می توانیم بفروشیم و برای آن بازاریابی کنیم.
وی واردات از کشور ترکیه را یک سرشکستی بزرگ برای غرور ملی ایران و صنعت مرغداری آن دانست و ابراز کرد که متاسفانه ترکیه با خیال راحت برای بازار ما تصمیم می گیرد و همیشه بر روی درخواست ایرانی ها حساب باز می کند و این در حالی است که با مدیریت صحیح می توان جلوی واردات را گرفت و فراتر از آن،به صادرات فکر کرد.
وی گفت من به تنهایی توان انجام تمام کارها را ندارم، باید عجله کنیم؛ باید با سرعت بالا به بهینه سازی صنعت مرغداری بپردازیم. وی با تاکید به جبران زمان های از دست رفته اظهار داشت: بهبود ضریب تولید با یک مدیریت منطقی، پایین آوردن سن کشتار، پایین آوردن استاندارد وزن کشتار، بالا بردن سطح کیفیت گوشت مرغ تولید و بسته بندی آن و ... را از عوامل پیشرفت صنعت مرغداری ایرا دانست .
دکتر رکنی با تاکید بر ایجاد نشاط تولید در بین مرغداران و ساخت بستری آرام برای تولید اذعان داشت: باید تعاونی و اتحادیه ها مقتدرتر شوند، باید قوه های اجرایی آنها قوی تر شود تا بتوانند تصمیمات قاطع تر و صحیح تری را برای بهبود صنعت اتخاذ نمایند. وی در پایان از همه تعاونی ها و اتحادیه درخواست کرد، پا جلو بگذارند و تمام پیشنهادات خود را در اختیار ایشان بگذارند.

عکس های این مراسم را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:
مشاهده عکس ها

 
نظرات شما
  •  

    نجفی گفت : ۹۲/۰۹/۱۶

    حرف های بسیار زیبا و منطقی را فرموده اید، اما ما منتظر عمل هستیم - اینکه شما مرغداری کرده اید برای ما خوب است اما امیدواریم بتونید از حق مرغدارها هم دفاع کنید

    پاسخ...
  •  

    محمد رامشی گفت : ۹۲/۰۹/۱۶

    آقا عالی بود عالی
    خداکنه همین طوری اجرا بشه و تا آخر هم همین طور باقی بمونه

    پاسخ...
  •  

    ناصر گفت : ۹۲/۰۹/۱۶

    وا... بقیه هم از این حرف ها زیاد زدن باید صبر کرد و دید
    این سایت از این خبرها زیاد زده اما کم خبری رو دیدم که از نتایج حرف زده باشه
    ما که براتون دعا می کنیم تا بتونید تا آخرش برید
    همه چیز دست شما و ما نیست

    پاسخ...
  •  

    محمد از نوشهر گفت : ۹۲/۰۹/۱۷

    بعد از چند سال برای اولین بار دیدم کسی درباره مرغداری درست حرف زده. انشاالله که عملش هم مثل حرفاشون درست باشه.

    پاسخ...
  •  

    شاپور والی خانی (مرغدار) گفت : ۹۲/۰۹/۱۸

    آقای دکتر لطفا کفشهاتون را پاتون کنید این صنعت احتیاج به قهرمان ندارد لطفا دولت کنار بیاستد و بگذار مرغدار مسقل شود تا بتواند تعاونی مستقل تشکیل دهد تا تعاونی های مستقل اتحادیه مستقل که از دولت ارتزاق نکند تشکیل شود بعد خودشون مشکلاتشون رو حل می کنند به شرطی که کسی در این صنعت قهرمان بازی در نیاره

    پاسخ...
  •  

    محسن جمشیدی کاخکی گفت : ۹۲/۱۰/۲۱

    سلام اینکه مدیریت نطرشان معطوف تشکیل زنجیره های تولید شده و حل مشکل را در ایجاد وتقویت آن می دانند خوب است اما مواظب باشید سرمایه های ملت منجر به کلفت شدن فرصت طلبها نشود وبجای حل مشکل صنعت ،افراد خاصی تبدیل به مشکل برای کشور شوند به نظر می رسد به دماغ بعضی بوی کباب خورده و با ارئه طرح های از پیش آماده شده سریعا هلدینگ تشکیل داده اند مشکل صنعت با بزرگ کردن افراد حل نمی شود ، مشکل عرضه بی برنامه است که شرکت های دولتی و شبه دولتی تولید کننده جوجه یک روزه بوجود آورده اند عرضه را مدیریت کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com