وقفه 45 روزه در جوجه ریزی، عامل افزایش قیمت مرغ در آذربایجان غربی

وقفه 45 روزه در جوجه ریزی، عامل افزایش قیمت مرغ در آذربایجان غربی
معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی گفت: وقفه 45 روزه در جوجه ریزی توسط مرغداری‌ها عامل افزایش نرخ مرغ بوده است.
منطقه آذربایجان غربی، غلامرضا دیزج نژاد در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، افزود: میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: سازمان بازرگانی با همکاری جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم برای تامین مرغ مصرفی مردم را انجام دهند.دغدغه‌ای در عرضه کالاهای اساسی مصرفی مردم در استان وجود ندارد.
دیزج نژاد اضافه کرد: 10 مورد از اقلام اساسی مصرفی مردم استان به حد کافی ذخیره شده است و با مرور زمان به بازار تزریق خواهد شد.همچنین در راستای تنظیم بازار، سبد کالا به ارزش 400 هزار ریال به ازای هر خانوار در میان کارمندان دستگاه‌های اجرایی توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سازی و تولید در استان‌ها متفاوت است، عنوان کرد: نمی‌توان از خروج کالا از استان جلوگیری کرد بلکه باید با تسریع در این عمل از احتکار جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانکها تسهیلات لازم برای واردات مرغ و خرید گندم در اختیار مباشران قرار خواهد گرفت. همراه با اندیشیدن تدابیر لازم در برخورد با عوامل گرانی، برخورد با گرانفروشی توسط تعزیرات نیز باید صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، محمد دهقان، معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: واردات مرغ منجمد برای تامین مرغ استان انجام شده که ظرف روزهای آینده توزیع خواهد شد.
وی با بیان این‌که در حال حاضر روزانه 30 تن مرغ گرم به قیمت 4700 تومان در سطح استان عرضه می‌شود، افزود: این رقم از امروز به بیش از 60 تن افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: قرارداد واردات 2500 راس دام زنده با کشور ارمنستان منعقد شده که تاکنون 254 راس آن وارد استان شده است.
معاون سازمان بازرگانی آذربایجان غربی افزود: توزیع 6000 تن برنج خارجی به قیمت 750 تومان از روز بیست چهارم ماه جاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com