وقتی گوشت روی دست دامدار می‌ماند

وقتی گوشت روی دست دامدار می‌ماند
رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان با اشاره به روند واردات گوشت منجمد قرمز از برزیل گفت: گوشت تولیدی دامداران بهبهان روی دست‌شان مانده است.
غلامحسین رنجبرها اظهارکرد: بهبهان قطب تولید گوشت قرمز در کشور است و در این شهرستان سرانه تولید چند برابر سرانه مصرف می‌باشد.
وی افزود: اگرچه موازنه تولید گوشت قرمز در استان منفی است اما این موازنه در بهبهان مثبت است. مازاد تولید گوشت قرمز در بهبهان وجود دارد که امیدواریم دولت برای آن تمهیداتی بیاندشید.
رنجبرها عنوان‌کرد: در سال حماسه اقتصادی باید از تولیدکننده حمایت شود اما متاسفانه مسوولان واردات را بر می‌گزینند و در حالی که واردات به معنای حمایت از تولید کننده خارجی نه تولید کننده داخلی می‌باشد.
رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان ادامه‌داد: گوشت را از برزیل وارد می‌کنند اما گوشت ما را نمی‌خرند؛ وقتی توان تولید گوشت قرمز وجود دارد چرا باید واردات شود.
وی افزود: از سویی دولت برنامه خرید تضمینی برای گوشت قرمز ندارد و از سویی به ما اجازه صادرات نمی‌دهند و دام پروار شده روی دست ما می‌ماند.
رنجبرها گفت: علت دیگر این مشکل این است که قدرت خرید مردم هم کاهش یافته و مردم مصرف گوشت در سبد خانوار خود را به حداقل رسانده‌اند و کمتر گوشت خریداری و مصرف می‌کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: در شرایطی که دام و گوشت قرمز را نه دولت و نه مردم نمی‌خرند، تکلیف تولیدکننده چیست و این موضوعات سرانجام به ریزش شغلی و رکود تولید منجر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com