وعده دولت برای تامین نهاده‌های دامی محقق نشد

وعده دولت برای تامین نهاده‌های دامی محقق نشد
دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه مازندران گفت: وعده دولت در تامین نهاده‌های دامی محقق نشد.
حمزه درواری امشب در جمع خبرنگاران در ساری به استقلال و فعالیت انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران اشاره کرد.
وی با بیان اینکه 186 واحد تولیدکننده جوجه یک‌روزه در مازندران فعالیت دارد، اظهار داشت: انجمن جوجه یک‌روزه  با اخد مجوز قانونی و حمایت مسئولان استانی در مازندران شکل گرفت.
درواری افزود: 37 درصد تولید جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید می‌شود که بسیار اثرگذار است و به سازمان جهاد کشاورزی سمت و سو می‌دهد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور به تشکیل انجمن‌ها معتقد و مورد تاکید قرار دادند، تصریح کرد: به دلیل کثرت تولیدکننده‌ها، تشکیل انجمن در مازندران ضروری بود.
درواری بیمه طیور را اجباری دانست و ادامه داد: روند پیگیری بیمه طیور وکالتی هم انجام می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه هر تولیدکننده باید مجوز معرفی برای جوجه یک‌روزه را از معاون امور طیور و تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی دریافت کند، بیان داشت: کارشکنی‌های معاون وزیر سبب شد تا به دلایل نامعلومی حواله‌های تولید کننده‌ها صادر نشود.
وی به قانونمند بودن انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران اشاره کرد و گفت: ضرورت دخالت سازمان بازرسی کل کشور در روند فعالیت‌های معاون وزیر کشاورزی محسوس است.
درواری اظهار داشت: صادر نشدن حواله معرفی از سوی معاون وزیر مشکل جدی تولید طیور مازندران را تهدید می‌کند.
درواری با اشاره به اینکه سهم مازندران در تولید وزارت جهاد کشاورزی سابق محدود بود، گفت: استاندار مازندران تلاش دارد تا مسائل استان در داخل مدیریت شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر تامین نهاده‌های دام طیور در استان، گفت: پریشانی قیمت‌ها در نهاده‌های دامی حاکم بوده و دولت به وعده خود در بحث نهاده‌های دامی عمل نکرد.
دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه مازندران اظهار داشت: در سال‌جاری با افزایش قیمت نهاده‌های دامی مواجه شدیم.
وی به فعالیت شرکت پشتیبان در تامین و توزیع متوازن نهاده‌های دامی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با تصمیمات خود سبب افزایش قیمت برخی از نهاده‌های دامی شد.
درواری ورود واسطه‌ها و دلالان در تامین نهاده‌های دامی را معضلی در افزایش قیمت و نامرغوب بودن نهاده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: تشکل‌های دامی نیازهای خود را به طور رسمی اعلام کنند تا واسطه‌گری‌ها کم شود.
وی هورمونی بودن مرغ‌های استان را رد کرد و گفت: هیچ مرغی هورمونی نیست، اما برخی تولیدکننده‌ها برای نگهداری بیشتر و پیشگیری از بیماری از دارو  آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com