وعده جدید برای ارزانی شیر

وعده جدید برای ارزانی شیر
غضنفری در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر عدم کاهش قیمت شیر در بازار گفت: بسیاری از دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی، قیمت‌های مصوب را پذیرفته و اعمال کرده‌اند؛ در این میان تنها برخی دامداران مصوبات را اجرا نکرده‌اند، علت این امر را توزیع نشدن نهاده‌های دامی به میزان کافی می‌دانند.
وی اظهار داشت: این دامداران اعلام کرده‌اند که شش تا 15 روز پس از دریافت نهاده‌ها، شیر را ارزان عرضه می‌کنند.
غضنفری خاطرنشان کرد: در خصوص تامین نهاده‌های دام و طیور و کاهش قیمت شیر با موضوع زمان‌بری مواجه هستیم؛ البته هفته گذشته به دلیل اینکه یکی از کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی با مشکل در تخلیه مواجه شده بود، ارسال نهاده‌ها کاهش یافت و به همین دلیل نهاده دامی کمتری در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: ظرف 24 ساعت آینده، 20 هزارتن کنجاله از بندر امام تخلیه شود که در این صورت، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، نهاده‌های ارزان قیمت را تحویل می‌گیرند و نرخ شیر نیز کاهش می‌یابد.
غضنفری در پاسخ به خبرنگاردیگری درباره صادرات شیر توسط برخی دامداران در روزهای اخیر گفت: همیشه محصولات کشاورزی به صورت محدود صادر می‌شود؛ اما تاکنون گزارشی مبنی بر صادرات شیر اعلام نشده است.
وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، در مورد صادرات محصولات کشاورزی سخت‌گیری نمی‌کند، گفت: ممکن است برخی تولیدات شیر به مصرف کننده محلی در نقاط مرزی عرضه شود، اما گزارشی از صادرات انبوه شیر داده نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com