وضعیت کشتارگاه «مهربان» مطلوب نیست

وضعیت کشتارگاه «مهربان» مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، چهارمین جلسه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان سراب با حضور اعضای کارگروه به ریاست محمدرضا بیرامی، فرماندار شهرستان سراب در سالن اجتماعات بخشداری مهربان تشکیل شد.
ابراهیم فریادخواه، بخشدار مهربان در این جلسه در سخنانی با رضایت‌بخش دانستن وضعیت بهداشتی شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان، از زحمات شهرداران و شوراهای اسلامی این شهرها قدردانی کرد.
بخشدار مهربان با اشاره به این که وضعیت کشتارگاه مهربان مطلوب نیست، افزود : هر چند وضعیت کشتارگاه مهربان رضایت‌بخش نیست، ولی وجود کشتارگاه فعلی جلوی برخی مشکلات را گرفته است، اما باید تلاش شود تا وضعیت بهداشتی آن بیش از گذشته مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: باید توجه کرد که پایین بودن آمار کشتار دام در کشتارگاه مهربان هرگونه سرمایه‌گذاری برای توسعه و تجهیز آن را فاقد توجیه اقتصادی برای صرف هزینه کرده است.
فریادخواه، حضور اکیپ دامپزشکی را در روستاهای منطقه ضعیف دانست و با اشاره به نبود کشتارگاه در شهرهای شربیان و دوزدوزان خواستار حضور و نظارت بیشتر اکیپ دامپزشکی در این شهرها برای نظارت بر امر کشتار شد.
بخشدار مهربان، با تاکید بر اطلاع‌رسانی عملکرد مسئولان به مردم از مدیران ادارات خواست تا گزارش عملکرد خود را به بخشداری ارائه کنند تا نتیجه عملکردها به نحو شایسته به مردم اطلاع‌رسانی شود.
در چهارمین جلسه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان سراب مصوب شد که کارگروه بهداشت و درمان شهرستان سراب به کارگروه سلامت و امنیت غذایی تغییر نام یابد و پیرو این مصوبه چهارمین کارگروه بهداشت و درمان شهرستان سراب به نخستین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سراب تغییر یافت.
همچنین مصوب شد که برای دفن اصولی و بهداشتی زباله در شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان کمیته جداگانه‌ای تشکیل و نتیجه را حداکثر تا 15 اسفندماه جاری به کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سراب ارائه کند.
در ارتباط با کشتار دام در شهرهای شربیان و دوزدوان مصوب شد که مکان کشتار در این شهرها به حداقل امکانات بهداشتی مجهز شوند و تا حد‌ امکان از کشتار دام در کنار خیابان‌ها جلوگیری شود.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب دارای 19 مرکز بهداشتی و درمانی، 79 خانه‌بهداشت و 135 تخت بیمارستانی است و تعداد روستای اقماری و سیاری 77 روستاست، ضمن آنکه تعداد تیم سلامت در شهرستان سراب 24 تیم و تعداد پزشک خانواده 24 نفر و تعداد پزشک متخصص 23 نفر است.
در این جلسه بخشدار مهربان با تاکید بر اطلاع‌رسانی عملکرد مسئولان به مردم، از مدیران ادارات خواست تا گزارش عملکرد خود را به بخشداری ارائه کنند تا نتیجه عملکردها به نحو شایسته به مردم اطلاع رسانی شود.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه دام مهربان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com