وضعیت و کنترل انفولانزای طیور در کشورهای آسیایی

وضعیت و کنترل انفولانزای طیور در کشورهای آسیایی
انفولانزای مرغی تبدیل به مانعی بزرگ در آسیا شده است. موج انفولانزا در آسیا و سایر کشورهای جهان در سال 2014 منجر به نگرانیهایی شد و در سال 2015 نیز همچنان این صنعت را تحت فشار قرار داده است. 
با شیوع گسترد? انفولانزای نوع H5N8 در کشورهای چین ، ژاپن ، و کر? جنوبی و نیز کشورهای اروپایی آلمان ، هلند ، و انگلیس ، سازمان بهداشت جهانی و خواروبار جهانی (فائو) راهکارهایی را برای پیشگیری ارائه دادند نظیر بالا بردن بهداشت محیط زیست ، تشخیص سریع و زودهنگام ، و واکنش به موقع و همچنین حداقل تماس بین طیور مهاجر با طیور مرغداری را از راهکارهای پیشگیرانه معرفی کردند.
وزارت دامپروری تایلند به دنبال شیوع انفولانزا در کشورهای همسایه اعلام هشدار داد . سازمان بهداشت جهانی انفوانزای نوع H5N1 در کامبوجیه و ویتنام را تأیید کرد. 
انفولانزای طیور در اندونزی طبق گفت? وزارت کشاورزی این کشور رو به کاهش است . همچنین در مقایسه با سال 2013 میلادی که 470 مورد و سال 2012 که 546 مورد بود در سال 2014 تعداد طیور مبتلا کمتر بود . دولت اندونزی نیز برای تقویت صنعت، ارتقاء بهداشت محیط زیست و واکسیناسیون را سفارش می کند. 
مقامات هنگ کنگ در طیور زند? وارداتی از چین ویروس انفولانزای طیور از نوع H7N9 را تأیید کرد . پس از این تأیید 19 هزارپرنده معدوم شدند و واردات از چین موقتاً توقف یافت و تمامی 29 فارم هنگ کنگ مورد بازرسی قرار گرفتند. 
در تایلند نیز کمپین های نظارتی بعنوان سیاست های پیشگیرانه معرفی شدند ؛ این کمپین ها جستجو برای یافتن طیوریست که مرگ مشکوک دارند .  
در میان این کشورها ، و از سال 2003 میلادی که ویروس انفولانزا دوباره شیوع پیدا کرد ، فیلیپین توانسته با تبلیغات گسترده و آگاه ساختن مردم و سیستم های نظارتی، صنعت مرغداری خود را عاری از انفولانزا حفظ کند . 
در اندونزی نیز علیرغم آنکه این بیماری تحت کنترل درآمده و واکسیناسیون مرتبا انجام می شود ، موارد متعددی هنوز هم رخ می دهد . 
در ایالت کرالا در جنوب هند نیز شیوع انفولانزا منجر به از بین رفتن 17 هزار اردک شد . اما با سیاست های بعمل آمده انفولانزا در این منطقه تحت کنترل است و به ایالت دیگری راه نیافته است. به گزارش کارشناسان، گوشت مرغ سالم  و مصرف آن کاهش نداشته است. 



 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com