وضعیت تولیدات نهادۀ اوکراین در سال 2013

وضعیت تولیدات نهادۀ اوکراین در سال 2013
تولیدات نهاده و دانه های خوراکی به ویژه گندم و ذرت اوکراین انتظار می رود در سال مالی 14 – 2013 افزایش یابد و متعاقباً صادرات نیز افزایش خواهد یافت .
ذرت
-    تولید :
انتظار می رود که تولیدات ذرت در سال 14 – 2013 در حدود 5 درصد نسبت به فصل قبل افزایش یابد . تولید کنندگان ذرت اوکراینی با بررسی مزایای کاشت بذرهای پیوندی وارداتی ذرت، بیش از پیش در انتخاب بذرهای ذرتِ مرغوب آگاه گشته اند . البته کاشت ذرت در اوکراین علاوه بر موجودی بذر به شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد انتظار می رود کاشت ذرت ، همانند فصل پیش بر روی رقم 3 / 4  میلیون هکتار باشد .
-    مصرف :
مصرف ذرت در اوکراین در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. انتظار می رود که در سال 14 – 2013 مصرف ذرت به همین صورت بالا بماند و با افزایش تدریجی تقاضا از سوی تولید کنندگان داخلی ، رشد تدریجی نیز داشته باشد.
-    معاملات تجاری :
انتظار می رود صادرات ذرت در سال تجاری 13 – 2012 به 4 / 12 میلیون تن برسد . اوکراین در سال های اخیر صادرات ذرت را افزایش داده و در این زمینه در جهان به یک پیشتاز تبدیل شده است. بزرگترین واردکنندگان ذرت اوکراین کشورهای مصر ، ایران، سوریه و اسپانیا است . علاوه بر ثابت بودن این بازارها ، توافقی بین کشورهای اوکراین و چین صورت گرفته که صادرات ذرت به چین را به 4 – 2 میلیون تن در سال خواهد رساند و بر اساس گزارش ها از سال 14 – 2013 نیز آغاز به کار خواهد کرد .
گندم
-    تولید :
به دنبال شرایط مساعد آب و هوایی و بازدهی خوب محصول در زمستان انتظار می رود تولیدات گندم در سال 2013 نسبت به فصل قبل 40 درصد افزایش داشته باشد و به 6 / 22 میلیون تن برسد .
-    مصرف :
کاهش تولیدات گندم در سال قبل مصرف داخلی را هم پایین آورد . اما انتظار می رود اوکراین در فصل جاری به دنبال افزایش تولیدات، عملکرد بهتری داشته باشد .
-    معاملات تجاری :
در آغاز فصل صادرات اوکراین بسیار قوی بود . با توجه به محدودیت موجودی گندم اوکراین و همچنین پر طرفدار بودن بازار ذرت ، انتظار می رود مجموع صادرات گندم در این فصل از 5 / 6 میلیون تن فراتر نرود . اما در سال 14 – 2013 در نتیجۀ برداشت و موجودی خوب انتظار می رود صادرات گندم به 11 میلیون تن برسد .
همچنین در خصوص واردات، انتظار می رود به دنبال افزایش موجودی در سال مالی 14 – 2013 واردات کاهش یابد .

 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com