وضعیت آشفته دانۀ سویا و ذرت

وضعیت آشفته دانۀ سویا و ذرت
ن.ترابی - ایالات متحد در هفته ای که گذشت همچنان شاهد افت چشمگیر در خصوص برداشت محصول بود.

به گزارش هفته نامۀ وزارت کشاورزی ایالات متحد به نام "وضعیت محصولات"، خشکسالی از مناطق کم محصول به مناطق حاصلخیز ایالات متحد رسیده.

تا روز یکشنبه 15 جولای (25تیر) تنها 34درصد از زمین هایی که محصول  سویا داشتند در وضعیت خوب یا ممتاز گزارش شده اند که این رقم در مقایسه با هفتۀ گذشته 6درصد و در مقایسه با سال گذشته 30درصد کاهش داشته. اما همچنان این رقم از درجۀ خوب/ممتاز بودن محصول سویا در سال1988 که گرما و خشکسالی این رقم را به 19درصد رساند، بیشتر است.

  

itp_nemudar1.jpg

  محصول ذرت نیز در وضعیت بدی قرار دارد. رتبه بندی وضعیت خوب/ممتاز محصول ذرت در هفتۀ گذشته نیز 9درصد نسبت به هفتۀ پیش از آن کاهش داشت و به 31درصد رسید. این رقم در سال گذشته و در همین دوره 55درصد بود. در حال حاضر، 38درصد از زمین های ذرت با درجۀ "ضعیف" یا "خیلی ضعیف" رتبه بندی شده اند که این رقم در سال گذشته تنها 10درصد بود.

itp_nemudar2.jpg

تنها خبر خوش متعلق به محصول گندم است که 65درصد محصول در وضعیت خوب/ممتاز گزارش شده است که این رقم در مقایسه با هفتۀ گذشته 1درصد و در مقایسه با سال گذشته 8درصد کاهش داشته.

هفتۀ گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحد در خصوص تولید و مصرف پیش بینی کرد که تا پایان سال محصولی 13-2012 ، 1183 میلیارد بوشل در انبارها موجود است که این رقم نسبت به برآورد ماه گذشته شدیداً کاهش داشته و درضمن 3/9 درصد مجموع مصرف ذرت در سال 13 – 2012 را نشان می دهد.

 
نظرات شما
  •  

    ازاد گفت : ۹۱/۰۵/۱۰

    بنده بعد از چندين سال كار و استرس و عذاب بالاخره ٣ماهه كه همه چيزو فروختم قبلش فكر مي كردم كه بعد از فروختن مرغداريم كه تمام زندگيم بود گشنه ميمونم ولي خدا رو شكر تمام پولي كه گيرم اومد(البته بعد از ١٠سال وحشتناك فقط يكچهارم اصل پولم موند )گذاشتم بانك بدون هيچ منتي نه از مسئولين اغده اي نه از دلالان نامرد و نه هيچ كسي،بهترين زندگي رو دارم مگه من چند بار قراره زندگي كنم كه جونم تو اسياب و سالن و سروكله زدن با كارگر بگذره.ضمنا بنده ٢سالم به عنوان مرغدار نمونه و كارافرين نمونه كشوري انتخاب شدم ولي موقع بحراني همه پشتمو خالي كردن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com