وزن مرغ‌ها برای عرضه به بازار استاندارد نیست

وزن مرغ‌ها برای عرضه به بازار استاندارد نیست
اردشیر روحی در جمع مرغدارن گیلان گفت: ما از مشکلات صنعت مرغداری باخبریم اما همه این مشکلات به دولت ربط ندارد. مرغداران نیز باید برای حل مشکلات خود بجنبند.
وی با اشاره به این‌که تولید مرغ مازاد از چالش‌های صنعت مرغداری گیلان است، افزود: در مقطع فعلی، صدور مجوز‌ها ممنوع شده است. با توجه به محدودیت اراضی در گیلان، به دنبال افزایش ظرفیت‌ها و دو طبقه کردن مرغداری‌ها هستیم.
روحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغ‌ها با وزن بیش از دو کیلو به بازار عرضه می‌شود و این در حالیست که نرم استاندارد جهانی آن حداکثر تا یک کیلو و 500 گرم است. باید تولیدات را استاندارد کنیم.
وی ادامه داد: با تولید استاندارد مرغ و بسته‌بندی مناسب و اصولی و با وجود راه‌های دریایی‌، زمینی و هوایی خوبی که در گیلان وجود دارد می‌توانیم بازارهای هدف خوبی را برای عرضه مرغ مازاد استان درنظر بگیریم.
روحی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت امر مهمی است که مرغداران به جد باید آن را پیگیری کنند و بدانند که با بهینه‌سازی، بهره‌وری‌ ارتقاء می‌یابد.
 
نظرات شما
  •  

    + گفت : ۹۰/۱۲/۰۴

    مرغدار تابع مصرف کننده است وقتی مردم مرغ درشت می خواند و براش پول بیشتری می دند چکار میشه کرد بین وزن 1/5 تا 2/5 گاهی تا 1000 تومان اختلاف هست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com