وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات 15 هزارتن تخم مرغ را صادر کرد

وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات 15 هزارتن تخم مرغ را صادر کرد
یداله صادقی تصریح کرد: این میزان واردات با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.
وی همچنین گفت: براساس قول مساعد مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از روزهای آینده فاصله میان تولید و عرضه رفع می شود.
صادقی افزود: طبق وعده مسئولان بخش تولید و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا ابتدای دی ماه سال جاری، وضعیت واحدهای خارج شده از مدار تولید بهبود پیدا کند و به میزان زیاد عرضه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه قرار است ورودی تولیدات تخم مرغ به اوج خود برسد و از سویی تعادل میان عرضه و تقاضا نیز ایجاد شود، تصریح کرد: آمار و اطلاعات ارایه شده بخش تولید و نهاده ها بیانگر این موضوع است که اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حال به نتیجه رسیدن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه گرانی ایجاد شده دربخش عرضه نیز به دلیل فاصله میان تولید و تقاضا است، گفت: هرچند که دولت تلاش بسیاری برای جلوگیری ازاجحاف به مصرف کننده خواهد داشت اما این احتمال وجود دارد که تشدید برخوردها منجر به نتیجه معکوس درتنظیم بازار گردد.
وی ادامه داد: آخرین قیمت تخم مرغ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت برمبنای هر کیلوگرم 2 هزار و 500 تومان برای مصرف کننده است.
صادقی افزود: ستاد تنظیم بازار موضوع تخم مرغ را در حال پیگیری دارد و اگر نیازی به پاسخگویی وزارت جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی به مردم باشد، بلافاصله این اقدام صورت می گیرد.
وی درعین حال این توضیح را داد که تخم مرغ از منابع محدود هر کشوری محسوب می شود و همزمان نیز سایر کشورها با کمبودهایی دراین بخش ها مواجه می شوند.
یادآور می شود طی روزهای اخیر همزمان با کمبود عرضه تخم مرغ ، نرخ این فرآورده پروتئینی نیز افزایش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com