وزارت بازرگانی به دنبال واردات نیست

وزارت بازرگانی به دنبال واردات نیست

رییس سازمان بازرگانی استان تهران اعلام کرد: وزارت بازرگانی در مقوله تنظیم بازار به دنبال واردات نیست و بر این باور است که تنظیم بازار کشور باید با کمک تولیدات داخل انجام شود به جز در برخی موارد که با افزایش قیمت و کمبود آن مواجه می‌شویم. برای مثال، بروز خشکسالی سبب کاهش تولید دام زنده در کشور شد که ناچار به واردات گوشت گوسفندی به کشور شدیم.
وی اعلام کرد: البته هیچ وارداتی توسط دولت انجام نمی‌شود و دولت نقشی در این خصوص ندارد و واردات کلیه کالاها به جز گندم که یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود، توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
این مقام مسئول، قیمت گوشت گوساله را در سطح استان 11 هزار و 320 تومان، گوشت گوساله گرم را 13 هزار و 900 تومان و قیمت مرغ را نیز به تناسب کیفیت بین 2 هزار و 700 الی 3 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این اقلام نسبت به فروردین ماه افزایشی نداشته است.
قبادی درخصوص تنظیم بازار مرغ گفت: در صدد ایجاد هماهنگی بیشتر با انجمن‌های تولیدکننده مرغ هستیم تا با یک برنامه‌ریزی مشخص بین میزان نیاز و تولید مرغ تعادل ایجاد شود.
وی افزود: در این صورت با مقایسه میزان مصرف و تولید مرغ در کشور، در صورت بالا بودن میزان تولید، مازاد بر نیاز صادر و در صورت پایین بودن میزان تولید، کمبود تولید از طریق ذخایر به بازار تزریق می‌شود.

 
کلمات کلیدی وزارت بازرگانی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com