ورود مرغ گرم به بورس کالا

ورود مرغ گرم به بورس کالا

میرزایی دبیر هیات پذیرش بورس کالا در گفتگو با خبرنگار موج با بیان اینکه مصرف مرغ منجمد حدود 10 درصد بازار این کالای پروتئینی را تشکیل می دهد، به شرایط خاص مرغ منجمد اشاره کرد که منجر شده تا این کالای پروتئینی از مشتریان خاص و تولید کننده انحصاری برخوردار شود.
وی اظهار داشت: با توجه به صرفه بودن مصرف مرغ منجمد ازنظر اقتصاد خانوار، باید فرهنگ جامعه به سمت استفاده از مرغ منجمد تغییر یابد.
میرزایی تصریح کرد: اگرچه درحال حاضر تلاش می شود تا کل مصرف جامعه به سمت استفاده از مرغ منجمد تغییر یابد.
وی با اشاره به عرضه مرغ منجمد در بورس کالا، یاد آورشد: تجربه ناموفق عرضه مرغ منجمد در بورس کالا، این کالای پروتئینی را به نوعی از لیست عرضه های بورس کالا حذف کرد.
به گفته دبیر هیات پذیرش بورس کالا، وقتی کالایی شش ماه از عرضه مداوم برخوردار نباشد، از لیست عرضه های بورس کالا حذف می شود.
وی به مصرف روزانه یک میلیون و 700 هزار تن مرغ گرم در جامعه اشاره کرد که بر این اساس چندتن از کارگزاران بورس کالا در تلاش برای وارد کردن این کالای پروتئینی به عرضه های بورس کالا هستند.
وی اضافه کرد: با پذیریش هیات پذیرش، مرغ به صورت گرم به عنوان یک کالای جدید وارد بورس کالا خواهد شد.
براساس این گزارش، نوزدهم خردادماه سال 88، ده تن مرغ منجمد از سوی شرکت زربال به عنوان یکی از عمده ترین تولید کنندگان بخش خصوصی در رینگ کشاورزی بورس کالا عرضه شد که براساس این عرضه 112 میلیون و 500 هزار ریال مرغ منجمد خریداری شد، اما این عرضه تنها یک بار در بورس کالا صورت گرفت و تداوم نیافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com