ورود مرغ زنده به استان تهران ممنوع شد

ورود مرغ زنده به استان تهران ممنوع شد

رییس سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه های طیور در همه استانهای کشور خبر داد و گفت: به دلیل زیاد بودن میزان نقل و انتقال مرغ به استان تهران مقررشد تا از ورود مرغ زنده به استان تهران جلوگیری شده و فقط مرغ کشتارشده وارد استان شود.
مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار موج؛ در خصوص فعال شدن 15 قرنطینه در ورودی های استان تهران اظهارداشت: فعال شدن این قرنطینه ها در راستای به حداقل رساندن میزان ورود مرغ زنده به استان تهران است تا از ورود بیماری های طیور و از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه های طیوردرهمه استانهای کشور، افزود: به هر میزان که مرغ زنده کمتر بین استانها مبادله شود، از شیوع بیماری های طیور جلوگیری خواهد شد. لذا بر اساس این طرح هر استان برای تامین مصرف داخلی آن استان نسبت به کشتار مرغ اقدام کند.
نوروزی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 70 درصد مرغ مصرفی استان تهران از خارج این استان تامین می شود، بنابراین به دلیل زیاد بودن میزان نقل و انتقال ها و امکان شیوع بیماری ها مقرر شد تا از ورود مرغ زنده به استان تهران جلوگیری شده و فقط مرغ کشتارشده وارد استان شود.
رییس سازمان دامپزشکی استان تهران در خصوص نحوه برخورد با قصابی ها و مراکزی که نسبت به عرضه گوشت چرخ کرده غیربهداشتی اقدام می کنند، گفت: هم اکنون نظارت های لازم در این خصوص صورت می گیرد، به طوری که موارد متخلف شناسایی شده و محصولات آنها ضبط شده است تا از عرضه محصولات غیربهداشتی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: مردم نیز باید از اماکن دارای پروانه بهداشتی تایید شده خرید کنند.
نوروزی در مورد گوشت های وارداتی به کشور گفت: کلیه گوشت هایی که وارد کشور می شوند، به طور کامل کنترل شده و قابل مصرف هستند.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com