ورود مرغ از ترکیه غیرقانونی بوده است / با وارد کنندگان برخورد قانونی می شود

ورود مرغ از ترکیه غیرقانونی بوده است / با وارد کنندگان برخورد قانونی می شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ورود مرغ غیرضروری از کشور ترکیه کار غیرقانونی بوده و باید این سازمان و وزارت بازرگانی جوابگو باشند.
محمدرضا حاجی‌اصغری در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: روز گذشته در جلسه علنی مجلس تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به وزارت بازرگانی ارایه شد که قبل از هر اقدام قانونی و ابزاری که در دست مجلس وجود دارد، منتظر پاسخ هستیم. وی در ادامه گفت: ورود مقدار متنابهی مرغ گرم آماده طبخ از کشور ترکیه بدون هیچ توجیه قانونی صورت گرفته و سازمان بازرگانی استان نیز نتوانسته برای آن ادله‌ای قانونی ارائه دهد.
حاجی‌اصغری تصریح کرد: در شرایط فعلی که باید زمینه برای تولیدات داخلی فراهم شود تا صنایع در کشور دچار ورشکستگی نشوند، شاهد بی‌تدبیری عده‌ای از مسئولان هستیم که به صنعت کشور لطمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد می‌کنند. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت بازرگانی باید تدبیر لازم برای ایجاد ساختاری سالم و درست برای مرقون به صرفه بودن تولید تا مصرف ارایه کند تا صنعت مرغداری به وضعیت صنایع دیگر کشور مواجهه نشود.
حاجی اصغری، از مسوولان دامپزشکی کشور خواست با ارایه گزارش کارشناسی در رابطه با مدت زمان مصرف مرغ گرم ، مشخص کنند که آیا مرغ های وارداتی تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، تاریخ مصرفشان نخواهد گذشت؟ و آیا 14 یا 17 روز، مدت زمان مناسبی برای مصرف چنین فرآورده‌هایی پایه علمی و کارشناسی دارد؟
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات مرغ به ضرر تولیدکنندگان و مرغ داری هاست، اضافه کرد : چطور برای خودروهای وارداتی ساعت‌ها بحث و گفت‌ وگو می‌شود اما برای چند میلیون نفر شاغل در مرغداریها و عظیم‌ترین صنعت کشور در عرصه‌ تامین امنیت غذایی به راحتی عبور می‌شود؟

 
کلمات کلیدی واردات از ترکیه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com