ورود شیر به بورس، بازار را تنظیم می کند

ورود شیر به بورس، بازار را تنظیم می کند
مدیر توسعه بازار بورس کالای ایران با اعلام این مطلب گفت: طی جلسه ای که با دامداران و صاحبان کارخانه های صنایع لبنی گذاشته شده است، پشنهاد شد که شیر بتواند به تابلوی بورس وارد شود.
عباس بنازاده افزود: در صورتی که این فرآورده پروتئینی به بورس کالا وارد شود، هر یک از زنجیره های مرتبط از جمله دامدار، صاحبان کارخانه و خریداران وظایف خود را نسبت به زمان مناسب برای انجام کار عهده دار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب دامدار ظرف ساعت مشخصی محصول خود را تحویل داده و کارخانه دار می داند که در چه ساعتی می تواند محصول شیر مورد نیاز را تولید کند و بدین ترتیب خط تولید هیچگاه تعطیل نخواهد شد و گردش زمانی برای تولید ایجاد می شود.
بنازاده درباره ورود شیر امگا3 توسط یکی از شرکتهای تولیدکننده محصولات لبنی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای پذیرش این نوع شیر ارائه شده، اما هنوز پذیرشی در بورس انجام نشده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که شیر نوع امگا3 از انواع دیگر محصولات لبنی محسوب نمی شود، امکان ورود آن به بورس وجود دارد.
آیین نامه اجرایی عرضه محصولات خرید تضمینی در بورس هنوز نوشته نشده است
این مقام مسئول درباره ورود سایر محصولات خرید تضمینی به بورس کالای کشاورزی یادآور شد: باید آیین نامه اجرایی ماده 13 نوشته شود، در حالی که هنوز این آیین نامه تدوین نشده است.
بنازاده تاکید کرد: در صورت تدوین آیین نامه اجرایی ورود محصولات خرید تضمینی شده به بورس کالای ایران، علاوه بر شفاف سازی قیمتها، دست سلف خرها و دلالها از خرید و فروش محصولات کشاورزی کوتاه شده و کشاورز و خریدار به سود واقعی خود خواهند رسید.
وی در پایان اظهار داشت: بورس کالای ایران همچنان منتظر آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون خریدهای تضمینی است و زیرساختهای لازم برای ارائه این محصولات در بورس کالای ایران وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com