ورود دولت بازار شیر را متعادل نکرده است

ورود دولت بازار شیر را متعادل نکرده است
اسلام محمدی، عامل توسعه خوشه صنعتی فرآورده های لبنی استان اردبیل با بیان این مطلب اظهار داشت: در بازار لبنیات با چند کالای مختلف سر و کار داریم.
وی افزود: در حال حاضر بازار دوغ وضعیت بسیار مطلوبی داشته و هم تولیدکننده از سود کافی بهره مند می شود و هم مصرف کننده کالای با کیفیت مناسب را استفاده می کند.
محمدی گفت: مهمترین دلیل وجود شرایط مطلوب در بازار دوغ، عدم دخالت دولت است زیرا قوانین بازار آزاد به طور کامل بر بازار دوغ حکمفرماست.
وی با اشاره به ورود دولت در بحث تنظیم قیمت شیر، اذعان داشت: در بحث شیر ادعا می شود که دولت به دنبال تامین حقوق تولیدکننده و مصرف کننده است در حالی که این گفته ها درست نبوده و دخالت دولت در بحث شیر سبب متضرر شدن هر دو گروه شده است.
عامل توسعه خوشه صنعتی فرآورده های لبنی استان اردبیل اضافه کرد: مشکل امروز مصرف کننده لبنیات تغییرات 50 تا 100 تومانی قیمت نیست بلکه عدم آگاهی از فواید شیر و لبنیات و عدم دسترسی به موقع، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان ساخت: موعد مناسب مصرف شیر، صبح بوده و اگر دولت مایل است مصرف شیر در جامعه را توسعه دهد بهتر است با کمک به مکانیزم عرضه شیر، شرایط را برای دسترسی به موقع مصرف کننده فراهم کند.
محمدی با اشاره به ارسال بسیاری از گاوهای شیری به کشتارگاه ها، گفت: بسیاری از گاوداری های استان اردبیل تعطیل شده و فقط تعداد معدودی از این واحدها که وابسته به کمک های دولتی هستند، به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: این روند تولید ماده اولیه مورد نیاز صنایع را با مشکل مواجه کرده است.
عامل توسعه خوشه صنعتی فرآورده های لبنی استان اردبیل اظهار داشت: پایین نگه داشتن قیمت شیر هم به ضرر تولیدکننده است و هم به ضرر مصرف کننده زیرا کیفیت شیر را پایین می آورد.
وی خاطر نشان ساخت: تمامی فعالان صنعت لبنیات بر این عقیده اند که تامین کیفیت شیر بسیار مهمتر از قیمت آن است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com