ورود دام زنده و گوشت گرم بدون قرنطینه

ورود دام زنده و گوشت گرم بدون قرنطینه
قبل از واردات دام زنده یا گوشت گرم، باید در مرز قرنطینه شده و بررسی‌های لازم بر روی آن صورت گیرد که به‌دلیل قاچاق بودن، این عمل بدون انجام نظارت‌های لازم به کشور انجام می‌شود.
رئیس انجمن صنفی دامداران کشور با اعلام این مطلب گفت: بیماری تب سه‌روزه و نوعی بیماری ناشناخته در گله‌های دام کشور شناسایی شده و فعالان بخش را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.
احمد مقدسی با بیان اینکه اکثر این بیماری‌ها بر اثر واردات دام زنده یا گوشت گرم به‌وجود آمده است، افزود: در بسیاری موارد مشاهده شده که با وجود ممنوعیت واردات دام زنده و گوشت قرمز به کشور شاهد ورود دام زنده در مرزهای کشور و ذبح آن بدون انجام قرنطینه‌سازی‌های لازم هستیم.
وی خاطرنشان کرد: قبل از واردات دام زنده یا گوشت گرم، باید در مرز قرنطینه شده و بررسی‌های لازم بر روی آن صورت گیرد که به‌دلیل قاچاق بودن، این عمل بدون انجام نظارت‌های لازم به کشور انجام می‌شود.
رئیس انجمن صنفی دامداران کشور ادامه داد: در جلسه‌ای این موضوع به نماینده دامپزشکی انتقال داده شد و برای این مهم مقرر شد چهار دامپزشک در مرز برای نظارت بر ذبح دام با وجود ممنوعیت واردات گوشت گرم و دام زنده برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان مستقر شوند تا سلامت دام قبل از ورود مورد تأیید قرار گیرد.
مقدسی تصریح کرد: در سه الی چهار سال گذشته به وفور واردات گوشت گرم به کشور وجود داشته و گاو زنده با کامیون و توسط افراد غیرمتخصص و بدون رعایت موارد بهداشتی وارد کشور شده است.
وی یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه حمایت از مصرف‌کننده و کنترل بازار سالانه اقدام به واردات حجم زیادی از گوشت قرمز منجمد می‌کند که در کنار آن گوشت گرم و دام زنده نیز به کشور وارد می‌شود.
مقدسی تأکید کرد: وقتی تب برفکی در سال گذشته وارد کشور شد، سرمایه بسیاری از مردم را از بین برد، به‌طوری که تا یک سال عوارض خود را باقی گذاشت و نسل گله‌ها را خراب کرد.
وی در پایان اظهار داشت: تاکنون تنها 60 الی 70 رأس دام در اطراف قزوین به‌دلیل وجود بیماری‌های ناشناخته تلف شده‌اند و در سایر مناطق مانند ورامین و آبیک نیز دامداران با این بیماری روبه‌رو هستند.
دکتر سیدمحسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا در پاسخ به این سؤال که بر اساس گواه دامداران بخش زیادی از دام‌ها به‌دلیل وجود بیماری ناشناخته تلف شده‌اند گفت: این اعداد را تأیید نمی‌کنم و بیماری تب سه‌روزه نیز بیماری قابل کنترلی بوده و سازمان دامپزشکی آن را کنترل کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com