ورود تخم مرغ بدون مجوز ممنوع

ورود تخم مرغ بدون مجوز ممنوع

 یک محموله تخم مرغ به وزن هشت هزار و 500 کیلوگرم که در یک کامیون بارگیری شده و در مشهد در حال تخلیه بار بود به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و نیز نداشتن مجوز دامپزشکی توقیف شد. 

به گزارش ایانا رییس اداره مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این باره گفت: با توجه به احتمال بروز برخی بیماریهای تنفسی طیور، لازم است کلیه مرغداران اعم از گوشتی و تخمگذار نسبت به رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه ای اعلام شده از سوی این اداره کل همکاری لازم را داشته باشند.
سیدرضا دیانت مقدم افزود: دامپزشکی استان نیز با همکاری استانداری، فرماندهی انتظامی، مرکز بهداشت و... اقدامات لازم را در جهت کنترل و تثبیت وضعیت فعلی به عمل آورده و در این جهت کلیه قرنطینه های دامی استان نیز نسبت به قبل با حساسیت بیشتری ورود و خروج طیور و کالاهای مرتبط را کنترل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم جلوگیری از عوامل بیماریزا به مراکز پرورش طیور و نیز مراکزی که به نحوی با مرغداریها در ارتباط هستند، ورود کلیه کامیونهای حامل تخم مرغ به استان بدون مجوز بهداشتی ممنوع بوده و با متخلفان از طریق مراجع انتظامی و قضایی برخورد خواهد شد.
دیانت مقدم ادامه داد: لازم است مرغداران هرگونه جوجه ریزی برای دوره های بعد را فقط با هماهنگی شبکه دامپزشکی محل سکونت انجام دهند و در این رابطه از هرگونه اقدام بدون هماهنگی اجتناب ورزند.
وی با اشاره به بروز بیماریهای تنفسی طیور در برخی از استانهای کشور، خطر اینگونه بیماریها را برای مرغداران در تمامی استان بالقوه دانست و بر رعایت شرایط امنیت زیستی واحدهای پرورش تاکید کرد.
رییس اداره مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: نظر به اهمیت موضوع و مخاطرات احتمالی، مرغداران و کلیه فعالان صنعت طیور در بخشهای دولتی و خصوصی، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی در گله های پرورش مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی محل سکونت خود اعلام کنند

 

 
کلمات کلیدی مجوز حمل و نقل مجوز حمل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com