ورود 3500 گوساله زنده به تهران برای تعدیل قیمت گوشت

ورود 3500 گوساله زنده به تهران برای تعدیل قیمت گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری تهران مرتضی تمدن استاندار تهران گفت: برای تعدیل قیمت گوشت 3500 راس دام زنده (گوساله) وارد شده و روزانه 200 راس کشتار وارد بازار تهران می‌شود.
وی افزود: از امروز حدود 65 تن گوشت علاوه بر کشتار معمولی به صورت مازاد وارد بازار مصرف تهران شده و گوشت سرد گوساله 5500 تومان و گوشت گرم گوساله 7300 تومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد.
وی اعلام کرد: با فراخوان کلیه تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی گوشت مورد نیاز در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا بین اعضا توزیع کنند فراخوانی توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته است.
رئیس ستاد تنظیم بازار گفت: گوشت گرم بسته‌بندی از روز سه‌شنبه در اختیار میادین میوه و تره‌بار قرار داده خواهد شد با قیمت متوسط 7700 تومان و در طول این هفته روزانه 20 تن گوشت گرم نیز در میادین میوه و تره‌بار توزیع خواهد شد و غرفه‌هایی ویژه این کار در 30 غرفه در 30 میدان مهیا می‌شود.
وی گفت: همزمان با توزیع گوشت گوساله تلاش برای واردات دام زنده سبک یا گوسفندی آغاز شده که بزودی نتایج آن اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده وارد بازار شود.
تمدن علت کندی در تامین دام زنده گوسفند خودداری دامداران از فروش گوسفند را غنای مراتع و بهبود وضع بارندگی و فروش دامهای مولد در سال‌های قبل به علت خشکسالی اعلام کرد که در صورت ارائه وضع موجود نسبت به واردات آن اقدام خواهد شد.
وی گفت: در چند ماه اخیر کشتار گوسفند تا 60 درصد کاهش داشته و برای جلوگیری از وقفه یا کاهش در کشتار دام، یک کشتارگاه موجود و پنج کشتارگاه با هماهنگی دامپزشکی برای کشتار دام افزایش داده شده است.
رئیس تنظیم بازار گفت: پنج مکان برای عرضه گوشت منجمد و ده مکان برای عرضه گوشت گرم به تعاونی و هیئت‌های مذهبی اختصاص داده شده است از جمله اقدامات تکمیلی بستن 60 درصد تعرفه برای صادرات دام زنده به خارج از کشور می‌باشد که این امر به تامین و افزایش عرضه گوشت در داخل کشور خواهد انجامید تاکنون علاوه بر کشتار قبلی 1120 راس دام کشتار شده و همزمان با افزایش عرضه گوشت توسط سازمان بازرگانی بازرسی‌ها تشدید خواهد شد.
تمدن افزود: مجوز لازم به صنف قصابان تهران داده خواهد شد تا علاوه بر وارد کنندگان فعلی راسا برای وارد نمودن دام از استانهای شرقی اقدام کنند.
استاندار تهران ضمن اعلام این مطلب که از 14 میلیارد تومان سهم تسهیلات برای پروار بندهای استان تهران تاکنون این تسهیلات در اختیار آنها قرار نگرفته است و در انتظار دریافت وام قرار دارند.
پیش‌بینی می‌شود روند عرضه گوشت مازاد (گوشت قرمز و گوشت سفید) تا فروردین ماه ادامه یابد و باید سرمایه‌گذاری بلند مدت برای پرورش دام گوشتی و حمایت از تولید کنندگان را در اولویت‌ سیاستهای حمایتی استان قرار دهیم.
تمدن در پایان گفت: از 4/9/88 توزیع مرغ منجمد ذخیره شده آغاز شده که تاکنون 876 تن عرضه شده و قیمت مرغ را فعلا از 3000 تومان به 2500 تومان کاهش داده مرغ منجمد با قیمت 2200 تومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد و عرضه مرغ ذخیره شده توقف نخواهد داشت و به هر میزان مصرف داشته باشد عرضه خواهد شد و همچنین شعب سیار تعزیرات حکومتی برای کنترل بازار تقویت خواهد شد. ظرف ده روز گذشته ده واحد صنفی قصابی در مراجع قضایی به علت گرانفروشی محکوم به پرداخت جریمه شده‌اند
 

 
کلمات کلیدی تعدیل قیمت گوساله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com