ورشکست شدن 25درصد واحدهای تخم‌گذار تا شش ماه آینده

ورشکست شدن 25درصد واحدهای تخم‌گذار تا شش ماه آینده

عضو تعاونی مرغداران مرغ تخمگذار استان قزوین با بیان این که همچنان تولید تخم‌مرغ در کشور بسیار بالا و مازاد نیاز کشور است، گفت:‌ در حال حاضر به دلیل افزایش بسیار بالای تخم‌مرغ در کشور به جایی رسیده‌ایم که حتی امکان ذخیره‌سازی تخم‌مرغ نیز وجود ندارد.
مجید محسنیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این وضعیت تا شش ماه آینده ادامه خواهد داشت و متاسفانه 20 تا 25 درصد واحدهای مرغ تخم‌گذار نیز ورشکست می‌شوند.
وی افزود:‌ پس از طی شدن این وضعیت تا دو سال، تورم در قیمت تخم‌مرغ را خواهیم داشت و متاسفانه مسوولان نیز هیچ کاری برای رفع مشکل واحدهای مرغ تخم‌گذار انجام ندادند.
عضو تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قزوین، درباره‌ی ذخیره‌سازی تخم‌مرغ که قرار بود توسط دولت انجام شود نیز تصریح کرد: ‌از آنجا که شرکت پشتیبانی امور دام طلبی را از مرغداران داشت، می‌خواست با تحویل تخم‌مرغ از این واحدها طلب خود را جبران کند که به همین دلیل هیچ یک از واحدهای مرغ تخم‌گذار تخم‌مرغی را برای ذخیره‌سازی در اختیار این شرکت قرار ندادند.
محسنیان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغدار یک هزار و 50 تا یک هزار و 100 تومان است، افزود: ‌متاسفانه در حال حاضر با وجود این قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ از مرغداران، کیلویی 800 تومان خریداری می‌شود.
وی تصریح کرد: با ادامه این وضعیت و ورشکست شدن برخی واحدهای مرغ تخم‌گذار، مصرف‌کنندگان تا یک سال تخم مرغ را کیلویی هزار و 700 تا هزار و 800 تومان خریداری خواهند کرد.
عضو تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار در پایان افزود: در حال حاضر با نرخ‌های موجود امکان صادرات تخم‌مرغ نیز برای تولیدکننده وجود ندارد.

 
کلمات کلیدی ورشکستگی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com