وجود کشتارگاه طیور از نیازهای ضروری اردستان است

وجود کشتارگاه طیور از نیازهای ضروری اردستان است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان اردستان را یکی از نیازهای ضروری این شهرستان عنوان کرد و گفت: مشکل تأمین آب باعث شده احداث کشتارگاه هنوز به نتیجه نهایی نرسد.

محمد امینی، اظهار کرد: شهرستان اردستان دارای هشت واحد مرغداری تخم‌گذار است که روزانه حدود ۲۲ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند و به شهرستان و استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان ۱۲ درصد از تخم‌مرغ استان اصفهان را تولید می‌کند و فعلاً در رتبه سوم استان قرار دارد، افزود: اکنون بزرگ‌ترین واحد تولید تخم مرغ استان با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در اردستان در حال احداث است که با راه‌اندازی کامل این مجموعه اردستان رتبه اول تولید تخم‌مرغ استان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اضافه کرد: اکنون فاز اول بزرگ‌ترین واحد تولید تخم مرغ استان در اردستان با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد.

امینی تصریح کرد: سالانه بیش از ۴۳ هزار تُن گوشت مرغ که حدود ۲۰ درصد کل استان می‌شود در ۱۳۲ واحد مرغداری شهرستان اردستان تولید و به بازار عرضه می‌شود ولی با توجه به اینکه توزیع مرغ در سامانه رهتاب انجام می‌شود قیمت تمام شده مرغ برای مردم این شهرستان تفاوتی نداشته است.

وی احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان اردستان را یکی از نیازهای ضروری این شهرستان عنوان و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به حجم تولید مرغ در این شهرستان و نیازی که وجود داشت مجوز احداث کشتارگاه صنعتی و مکانیزه توسط بخش خصوصی دریافت شده است ولی مشکل تأمین آب باعث شده احداث این پروژه هنوز به نتیجه نهایی نرسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com