وجود دلالان عامل گرانی مرغ است

وجود دلالان عامل گرانی مرغ است

افزایش قیمت مرغ در خرم‌آباد طی روزهای اخیر گلایمندی مردم را به دنبال داشته است. افزایش قیمت به گونه‌ای بوده است که که این امر باعث تعجب مردم و اعتراض آنها شده است.
در این خصوص یکی ازشهروندان خرم آبادی به خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، گفت:روی قیمت مرغ هیچ نظارتی نمی‌شود وقیمت آن به حالت نوسانی درآمده است.
این خرده فروش مرغ ادامه داد: ما مجبور به خرید مرغ‌هایی هستیم که دارای وزن پایین باشند تا خرید آن توسط مردم با سهولت انجام شود.
او بیان کرد: علی‌رغم اینکه با شروع فصل گرما قیمت مرغ باید پایین بیاید، ولی رو به افزایش است وسود حاصل از فروش مرغ عاید دلالان و عمده فروشان مرغ می‌شود.
یکی دیگر از همشهریان خرم‌آبادی در این زمینه گفت:قیمت مرغ نیز مانند قیمت طلا روزانه در حال صعود است.
وی افزود :با وجود اینکه قیمت گوشت قرمز گران است مردم مجبور به خرید گوشت مرغ می‌شوند؛ این درحالیست که قیمت آن درحال حاضرگران شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز تمایل و ذائقه مردم به سمت گوشت مرغ می‌رود.
اسحاق طاهری مقدم بیان کرد: زمانی که تقاضا برای یک کالایی از جمله مرغ زیاد شود برخی مشکلات بوجود می‌آید.
وی بیان کرد: شیوع آنفلوانزا در شهرهای شمالی کشور، وجود دلالان در توزیع و .. دست به دست هم داده تا قیمت این کالا پر مصرف بالا رود .
وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در این فصل کم است، اظهار کرد: بالا بودن قیمت جوجه یک روزه باعث شده تا مرغداری‌ها به دلیل اینکه برای آنها صرفه اقتصادی ندارد جوجه‌ریزی نکنند؛ این امر باعث شده مرغ در بازار کم شده و همین امر افزایش قیمت آن را بدنبال داشته باشد.
طاهری تصریح کرد: بالا بودن قیمت جوجه یک روزه مربوط به کشور بوده و مال لرستان نیست.
در همین رابطه رییس سازمان بازرگانی لرستان با بیان اینکه روزانه افزایش قیمت مرغ را در سایر استانها رصد می‌کنیم، گفت:20 درصد مرغ مورد نیاز استان از استان مرکزی بوده و قیمت در آن شهر 3 هزار و 550 است، میانگین قیمت مرغ در لرستان 3 هزار و 400 تومان در هر کیلوگرم است.
حجت بیرانوند با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت هر کیلو مرغ زنده به 2 هزار و 380 تومان رسیده، تصریح کرد: افت لاشه در نوسان قیمت مرغ بسیار تاثیرگذار است.
بیرانوند با تاکید بر اینکه بازرسان بازرگانی استان بطور مستمر بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند از توزیع مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: سهمیه ویژه مرغ منجمد بر استان داده شده که از اول مرداد ماه باقیمت 2 هزار و 500تومان توزیع خواهد شد.
رییس سازمان بازرگانی لرستان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را با شماره تلفن 124 اطلاع دهند.
 

 
کلمات کلیدی دلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com